@raca14 Okej, ja där får man som sagt utgå från förra årets tabeller och räkna ut på något smidigt sätt.
Ska ge det ett försök, lär få återkomma när det krånglar haha
Jag använder editorn en del till att scouta spelare, är det någon som vet vad "Topp potential förmåga" betyder exakt? Tänkte först att det är maxpotentialen för de som har minuspotential, men blir inte klok. Ta Yuriel Celi exempelvis (fantastisk billig talang för er som vill värva förresten). Han har en potentiell förmåga på -8 som ska vara spannet mellan 130-160, men på topp potential förmåga så står det 115. På spelet känns det som han blir bra mycket bättre än 115. Någon som vet? Tack på förhand
Jag använder editorn en del till att scouta spelare, är det någon som vet vad "Topp potential förmåga" betyder exakt? Tänkte först att det är maxpotentialen för de som har minuspotential, men blir inte klok. Ta Yuriel Celi exempelvis (fantastisk billig talang för er som vill värva förresten). Han har en potentiell förmåga på -8 som ska vara spannet mellan 130-160, men på topp potential förmåga så står det 115. På spelet känns det som han blir bra mycket bättre än 115. Någon som vet? Tack på förhand
Ta det inte som fakta utan detta är en gissning.
Efter en snabb sökning på Topp Potentiell Förmåga i Editorn där jag tog fram de med min 180 i potential så hittade jag spelare som Martín Galván, Freddy Adu och Alan Dzagoev - alla före detta supertalanger. Vi kan fortsätta listan med spelare som Balanta, Bojan, Guardado, Giovinco, Canales. Jag blir helt tårögd så många nostalgiska spelare jag ser.
Min gissning är att det är vad de har haft för HÖGSTA potential NÅGONSIN i FM-serien, inte att det är den befintliga utan rent historiskt. Vad det ger för dagens FM vill jag inte svara på men gissar på att det är ett underlag för om man, likt mig nu, vill nostalgitrippa lite 🙂
Har för första gången använt pre-game editorn då det är enda chansen att få spela Blåvitt med Hamsik i laget innan han drar! La också till Thern + Wendt och Berg för deras join i sommar.
Inte säker på om man kan dela denna databasfil men jag provade att bifoga en. Den är väldigt liten dock bara 16Kb så jag vet inte om det funkar.
Har för första gången använt pre-game editorn då det är enda chansen att få spela Blåvitt med Hamsik i laget innan han drar! La också till Thern + Wendt och Berg för deras join i sommar.
Inte säker på om man kan dela denna databasfil men jag provade att bifoga en. Den är väldigt liten dock bara 16Kb så jag vet inte om det funkar.
Den är säkert jättetrevlig men vi har ju redan en som heter FMSU där både Hamsik(kommer imorgon) och Thern är med i Blåvitt 🙂
Jag har bekymmer med att inte alla "fält" visas i editors, till exempel kan jag inte komma åt framtida värvningar(eller vad den heter där man sätter kontrakten för framtida värvningar, tänk berg till blåvitt) Eller att man ser spelarnamnen vid sökning blir endast "blanka" sökningar. Har rensat "cache filen" som en video föreslog men bara hjälpt delvis.
Någon som haft liknande problem?
Kan man fixa tröjnummer till landslaget i kval och träningsmatcherna?
Jag har bekymmer med att inte alla "fält" visas i editors, till exempel kan jag inte komma åt framtida värvningar(eller vad den heter där man sätter kontrakten för framtida värvningar, tänk berg till blåvitt) Eller att man ser spelarnamnen vid sökning blir endast "blanka" sökningar. Har rensat "cache filen" som en video föreslog men bara hjälpt delvis.
Någon som haft liknande problem?
Vill du skicka en skärmdump, låter konstigt.
Min spontana gissning är att det kan ha något med storleken på fönstret.
Kan man fixa tröjnummer till landslaget i kval och träningsmatcherna?
Inte i editorn, nej.
Inför säsongen 21/22 på min save med Man United har antal spelare på bänken gått från 9 till 7 i PL och från 12 till 7 i cl. Jag försöker ändra detta i in game editorn, men får det inte att lira.
Någon som har fått löst det??
mvh
simon
Inför säsongen 21/22 på min save med Man United har antal spelare på bänken gått från 9 till 7 i PL och från 12 till 7 i cl. Jag försöker ändra detta i in game editorn, men får det inte att lira.
Någon som har fått löst det??
mvh
simon
Det går tyvärr inte att ändra i in-game editorn.
det går. Kollar inne på sigames forum och där finns info. Har hittat hur man ändrar i editorn, men får det inte att uppdatera min svar..