Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

FM21 Editor

Sida 2 / 3

siggara
(@siggara)
Ungdom

Jag har försökt hitta en databas där alla länder har max(200) i ''youth rating'', använt det på FM18,19 och 20 men kan inte hitta till FM21.

Någon som vet var det finns eller skulle vilja fixa en db till mig?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

@siggara om det är enbart youth rating du är ute efter att förbättra så är det väldigt enkelt att fixa själv i editorn. Är det något utöver det man fixade? Typ samma rykte för alla eller nåt?

SvaraCitera
siggara
(@siggara)
Ungdom

Postad av: @daniel-nilsson

@siggara om det är enbart youth rating du är ute efter att förbättra så är det väldigt enkelt att fixa själv i editorn. Är det något utöver det man fixade? Typ samma rykte för alla eller nåt?

Jag e ganska säker på att det bara e 200 youth rating som gällde, allt annat var nog standard.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

@siggara då har jag löst en sådan databas-fil.

Nedladdning: https://www.mediafire.com/file/fnmst9hhzh5qr9n/Ungdomsranking+200.fmf/file

Återkom om det är något som ska fixas utöver det.

SvaraCitera
siggara
(@siggara)
Ungdom

@siggara då har jag löst en sådan databas-fil.

Nedladdning: https://www.mediafire.com/file/fnmst9hhzh5qr9n/Ungdomsranking+200.fmf/file

Återkom om det är något som ska fixas utöver det.

Detta var precis vad jag letade efter! Tackar!

Förresten... har du bilder på Man United emblem som jag kan få in i spelet då den e typ den ända som jag fattas?

This post was modified 5 månader sedan by siggara

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

@siggara lugna puckar, kompis!

Gällande klubbemblem så hänvisar jag alltid till FMS Frost Logos som även har Man Uniteds logga 🙂

siggara gillade
SvaraCitera
siggara
(@siggara)
Ungdom

@siggara lugna puckar, kompis!

Gällande klubbemblem så hänvisar jag alltid till FMS Frost Logos som även har Man Uniteds logga 🙂

Tog precis och letade upp FMS Frost Logos och fixa in Man United emblemet, jag har inte OCD men detta ser förjävligt ut 😆 

[img] [/img]

Namnet Man Utd sitter ju mycket mer till höger än vad resten av ligan gör, så kan jag inte ha det 😛

Hur fixar man det?

This post was modified 5 månader sedan by siggara

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

@siggara absolut ingen aning. Ser att det är ett problem men jag har inte det och använder mig av FMS Frost Logos så kan inte tänka mig att det beror på det. Har du någon annan databas aktiv utöver den jag skickade?

SvaraCitera
siggara
(@siggara)
Ungdom

@siggara absolut ingen aning. Ser att det är ett problem men jag har inte det och använder mig av FMS Frost Logos så kan inte tänka mig att det beror på det. Har du någon annan databas aktiv utöver den jag skickade?

Jag har några andra databaser som har uppdaterade ligor, transfers, skador, CA/PA etc etc

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

@siggara kan vara att någon av dem råkat få med ett mellanslag någonstans.

SvaraCitera
MusicManVic
(@musicmanvic)
Ungdom

Någon som vet hur man ändrar prispengar/tv-pengar för Allsvenskan? 

Hade velat göra Allsvenskan och Sverige en större fotbollsnation rent ekonomiskt i spelet men kan för allt i världen inte lista ut hur man gör det i editorn. 

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Talang Admin

Postad av: @musicmanvic

Hade velat göra Allsvenskan och Sverige en större fotbollsnation rent ekonomiskt i spelet men kan för allt i världen inte lista ut hur man gör det i editorn. 

Om du går in på Allsvenskan i editorn och sedan fliken "lag" kan du markera alla 16 lag. Sedan väljer du "ändra" och går in på ekonomi. Där kan du lägga till något i "annan inkomst", t.ex. "individuellt TV-avtal" för valfri summa. Då kan du se till att varje lag i AS får X antal miljoner i tv-pengar varenda år. Går ju att göra likadant för lagen i S1 också. Problemet är ju förstås att det blir väldigt ojämnt över tid med tanke på att lag flyttas upp eller ned i seriesystemen... Så är väl ingen jättebra lösning tyvärr. Men jag vet inget sätt där man kan ändra ekonomin för specifika tävlingar, som du är inne på.

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

MusicManVic gillade
SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Ungdom

Postad av: @micke
Postad av: @musicmanvic

Om du går in på Allsvenskan i editorn och sedan fliken "lag" kan du markera alla 16 lag. Sedan väljer du "ändra" och går in på ekonomi. Där kan du lägga till något i "annan inkomst", t.ex. "individuellt TV-avtal" för valfri summa. Då kan du se till att varje lag i AS får X antal miljoner i tv-pengar varenda år. Går ju att göra likadant för lagen i S1 också. Problemet är ju förstås att det blir väldigt ojämnt över tid med tanke på att lag flyttas upp eller ned i seriesystemen... Så är väl ingen jättebra lösning tyvärr. Men jag vet inget sätt där man kan ändra ekonomin för specifika tävlingar, som du är inne på.

Det skulle väl vara om man går in och ska lägga till nationsregler och sedan lägga in under Allsvenskan för att få ut det årligen för de lag som spelar där...?

Micke och MusicManVic gillade
SvaraCitera
monobloko
(@monobloko)
Ungdom

har letat i editorn, men hittar inte om det går att pensionera nummer, någon som vet om detta går att göra?

SvaraCitera
Sola
 Sola
(@sola)
Ungdom

Hej!

Alltid funderat på om det går att göra svenska "U21" och U19 tillgängliga för att vara manager för. Skulle göra spelet mer realistiskt. Inte alla manager som börjar i A-laget. 

"Dä ä lörda i da å de gör mej hjärtegla, å mitt öga det blänker som sol i Karlsta sta"

SvaraCitera
Sir-Grecco
(@sir-grecco)
Ungdom

@sola, finns en databas på FMScout där du kan styra över ungdomslag, har dock inte testat den själv. Länkar den här.

I editorn skulle man vara tvungen att skapa ligor, eller kanske om man har tur enbart aktivera ligor för att göra dem spelbara. Därefter lägga in lag, de måste utgå från samma princip som Barca B exempelvis. 

Är inte så insatt, men praktiskt sätt skulle det vara fullt möjligt, men frågan är hur lång tid det skulle ta. 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  
Postad av: @monobloko

har letat i editorn, men hittar inte om det går att pensionera nummer, någon som vet om detta går att göra?

Jag har kollat inne i editorn och googlat rundor men det verkar inte finnas möjlighet att göra det.
Mysko eftersom jag har för mig att det fungerade förr.

monobloko gillade
SvaraCitera
monobloko
(@monobloko)
Ungdom

Postad av: @monobloko

Jag har kollat inne i editorn och googlat rundor men det verkar inte finnas möjlighet att göra det.
Mysko eftersom jag har för mig att det fungerade förr.

Ja, precis. 

Skulle nämligen vilja pensionera Kennedy 10an i Bajen

SvaraCitera
Raas79
(@raas79)
Ungdom

Är inte helt bevandrad i editorn mer än att jag någon gång justerat någon spelare som irriterat mig med låga eller höga värden hehe.
Så, hur mycket jobb skulle krävas om man skulle skapa ett svenskt engelskt system?

Där du har samma ligastruktur som i england alltså, ända ner till vanarama north och south, där man utgår från förra årets placeringar för att reda ut vart i ligorna de ska hamna.

Är detta ett jättejobb tror ni eller är det något som är hyfsat lätt fixat?

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Ungdom

@raas79

Det är väl hyfsat lätt att fixa, huvudbryet blir väl hur du vill dela upp lagen mellan de olika divisionerna.

SvaraCitera
Sida 2 / 3