Här ställer vi frågor kring allt som berör såväl Pre-Game Editor som In-Game Editor (de officiella).
Går det att söka på spelare i editorn utifrån året de är födda? Hatar som det alltid ha varit att man bara kan söka efter hur många år de är!
Går det att söka på spelare i editorn utifrån året de är födda? Hatar som det alltid ha varit att man bara kan söka efter hur många år de är!
Har kollat men tycker mig inte hitta ett sådant sökurval...
Kollade nyss Norrköpings trupp men både Thern, Isak Pettersson och Dagerstål är ju kvar. de har ju varit tydliga att de lämnar
Kollade nyss Norrköpings trupp men både Thern, Isak Pettersson och Dagerstål är ju kvar. de har ju varit tydliga att de lämnar
Det är en fråga som du får ta med Pelle Antonsson! 🙂
Kontraktstiden har ju inte hunnit löpa ut under tiden som FM21 kom ut. Och när det kommer till att få rätt på det, så gäller det i så fall att lägga de du nämner på free transfer, eller använder dig av FMSU som du kan hitta här på forumet.
fast det finns spelare i fmsu som är klubblösa. Simon Amin osv
Ja, för att han har lämnat ÖSK. FMSU utgår ifrån säsongen 2021 i Sverige.
Inget förmedlat ifrån klubben än vad jag har sett.
Hur gör man för att flytta en ledare till ett lag och få han att vilja stanna där garanterat.
typ flytta en stor sportchef till LLM-lag och få han vilja stanna x antal säsonger
Går det att sätta en hög utköpsklausul i hans kontrakt i editorn?
Vem är sportchefen du vill ha?
@zxc kopplad till en annan fråga jag ställde igår:) när jag väl hittat Ralf rangnick vill jag prova sätta han i typ Palermo/ Deportivo eller liknande.
Är det möjligt att välja vilka lag som spelar Olympiska spelen och U-20 VM första säsongen? Hur i så fall?
Jag har laddat ner editorn men fattar ej hur jag ska gå in och ändra stats på olika spelare. Kan någon hjälpa en riktigt grön spelare när det handlar om edit.
Beror på om du vill ändra med in-game eller pre-game editorn.
För in-game , klicka på "pennan" och "börja ändra".
Ändra vad du vill, och klicka sen på "pennan" igen, och sedan "sluta ändra". Voila!
För pre-game editorn. Klicka på "databas", "personal och spelare" och sök efter vem du vill.
Ändra vad du vill, spara din databas, och starta upp en ny save med databasen laddad.
Hur aktiverar man en inaktiv cup igen? Tänker typ supercupen i sverige.
Det funkade inte med att bara klicka i inaktiv/aktiv rutan iaf
Nej, det räcker inte med det som du märkt. Du måste lägga till de nationella reglerna också och lägga till Supercupen i Sverige (som du nämnde som exempel).
Bara för mig som editoren är så ofantligt mycket långsammare för efter uppdateringen?
Testat att installera om men gör ingen skillnad!