Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Den stora tråden om FM21

Sida 9 / 13

Sir Lindblom
(@sir-lindblom)
Ungdom

@daniel-nilsson

Tack Daniel. Ja, visst är det mer realistiskt nu, helt klart. Känns för övrigt som ett riktigt bra spel för övrigt 🙂

SvaraCitera
schmooov
(@schmooov)
Ungdom

någon fler som har problem med att låna ut spelare?

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@schmooov

Jag upplever att det är smidigt att låna ut spelare än iaf. Att bli av med dödkött däremot.. 

SvaraCitera
schmooov
(@schmooov)
Ungdom

@zxc

kanske skulle förtydligat, låna ut spelare med full löneprocent alternativt full löneprocent + en slant i månadsavgift

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@schmooov

Bukar kunna låna ut spelare där den lånande klubben betalar 80-100% av lönen. Däremot brukar jag inte ens försöka få någon extra avgift vid lån, om jag inte spelar i en toppliga. 

SvaraCitera
DonRobban
(@donrobban)
Ungdom

Jag undrar om någon brukar ge spelare sprutor när spelarna blir skadade? Gjorde det första året det var tillgängligt på Fm14(?) och det blev ett jävla liv i truppen..

Så är det någon som gör det och hur gick det då?

SvaraCitera
MacCcaFlow
(@macccaflow)
Ungdom

@donrobban

Brukar försöka undvika det, mest för att det kan bli förvärrade effekter av skadan. Men har kört det ibland inför viktiga matcher mot slutet av säsongen - när det finns tid att läka efteråt - inga vilda reaktioner från resterande trupp då 🙂

SvaraCitera
DonRobban
(@donrobban)
Ungdom

@macccaflow Okej, tackar för infon. 👍

SvaraCitera
pizarro
(@pizarro)
Ungdom

Har ni några tips på hur man kan få till någon snygg trupp-presentation. 

ÄR inte helt nöjd med upplägget i min berättelse om Albacete i rapportforumet. 

Märker att jag är mer van från det gamla forumet. Kan man ex använda sig av en list, dvs bara lite enkelt skjuta in texten en bit och inte behöva centrera texten. 

SvaraCitera
kson
 kson
(@kson)
Ungdom

Någon som lyckats göra bra ifrån sig med Spurs? För mig är det fullständigt debacle upprepade försök.

SvaraCitera
GLund11
(@glund11)
Ungdom

Tjena! Undrar ifall det är någon som har stött på problem när ni är påväg att sälja spelare? Jag spelar med Le Havre och är typ ett mittenlag i ligue 1. Jag har fått stora bud på spelare som jag accepterat men dem förkastar alltid kontraktet? Det är inga jättelöner dem sitter på hos mig samt att flera gånger har buden kommit från PL klubbar. Har hänt nu med 4-5 spelare under ett halvår. Nån som vet något? Känns tråkigt att behöva transferlista spelaren direkt efter accepterat bud för att dem ska lämna.

SvaraCitera
krillesch
(@krillesch)
Ungdom

Varför har jag ingen symbol så jag kan gå in i in game editorn när jag installerat den?

SvaraCitera
Oskar
(@oskar)
Ungdom

Hej allihopa och tack till alla er som levererar fint material av olika slag till FMSweden!

Till er som har betydligt bättre koll än vad jag har (trots timmar av sökning): Går det få till de riktiga grupperna i EM och VM-kvalet?

Har sett Mickes fina guide för EM 2020 till FM20, och har försökt använda samma metod för att få till det i FM21 utan att vara nära något lyckat resultat.

SvaraCitera
pizarro
(@pizarro)
Ungdom

När jag lägger in klubblogos i min berättelse så kommer en skugga med i bilden. Däremot inte när jag lägger in flaggan. Vet någon hur man undviker detta?

Länkar till min berättelse så du kan se det: Albacete Balompie – den spanska satsningen – Rapporter – FMSweden Forum

SvaraCitera
pizarro
(@pizarro)
Ungdom

Postad av: @pizarro

När jag lägger in klubblogos i min berättelse så kommer en skugga med i bilden. Däremot inte när jag lägger in flaggan. Vet någon hur man undviker detta?

Länkar till min berättelse så du kan se det: Albacete Balompie – den spanska satsningen – Rapporter – FMSweden Forum

Inte alla på en gång...😂

SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom

Tjena!

Jag spelar fm21 på en lenovo 720s, windows 10. När jag startar spelet blir skärmen alldeles för in-zoomad så man kan t.ex. inte se den nedersta delen på skärmen/spelet t.ex. där man bekräftar sina ändringar osv.

Jag har läst på lite och problemet fanns under betan men vet ej om det fixats (tydligen inte?). Jag har löst det genom att ändra storlek/layout till 100% under skärminställningar i windows men behöver således ändra varje gång jag spelar.

Någon som haft samma problem och har en lösning som inte kräver att man ändrar sina skärminställningar varje gång man spelar?

Vill för övrigt tacka för en bra sida! Jag har saknat fmsweden!

SvaraCitera
schmooov
(@schmooov)
Ungdom

Postad av: @dm

Tjena!

Jag spelar fm21 på en lenovo 720s, windows 10. När jag startar spelet blir skärmen alldeles för in-zoomad så man kan t.ex. inte se den nedersta delen på skärmen/spelet t.ex. där man bekräftar sina ändringar osv.

Jag har läst på lite och problemet fanns under betan men vet ej om det fixats (tydligen inte?). Jag har löst det genom att ändra storlek/layout till 100% under skärminställningar i windows men behöver således ändra varje gång jag spelar.

Någon som haft samma problem och har en lösning som inte kräver att man ändrar sina skärminställningar varje gång man spelar?

Vill för övrigt tacka för en bra sida! Jag har saknat fmsweden!

Gå in på inställningar i fm och zooma ut "storlek på text och bilder", själv spelar jag med 85% på min Lenovo.

SvaraCitera
schmooov
(@schmooov)
Ungdom

Någon annan som märkt av att det är väldigt mycket "low ballin'" på inkommande bud? Får ofta bud som ligger över 100-150 miljoner under värdet på mina nyckelspelare.

Och får ofta exakt samma bud flera gånger under samma transferfönster, Juventus la exakt samma bud på nuno Mendes 11 gånger under ett sommarfönster.

SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom

@schmooov

Tack! Ska kolla på det!

SvaraCitera
kazim
(@kazim)
Ungdom

Har just startat upp första saven på FM21, är det någon mer som får klubbmärket på ärmen istället för bröstet när man ser tröjorna under klubbinfo?

Himla fult.

SvaraCitera
Sida 9 / 13