Hur funkar det med Brexit på FM21 om man spelar i England?
Brexit var väl ganska mycket en grej på FM20 också va? Märkte aldrig av effekterna riktigt, och må hända att de kanske aldrig riktigt tog fart. Hittills på FM21 har jag fått ett par indikationer på omställning, och att de kommer "fasa ut" icke-brittiska spelare över en period på typ 3-4 år (något i stil med: "har en spelare efter de åren bott i England i totalt 5 år så räknas de som bofasta där och behöver inte söka arbetstillstånd"). Sen tror jag det regleras i antal icke-engelska spelare en engelsk klubb får ha efter de 3-4 åren... vågar inte dra en siffra nu för jag ville minnas att jag sett 17st i mitt mailflöde på spelet... men 17st låter lite mycket om man vill följa Brexit...
Ledsen om det inte är så mycket av ett exakt svar.. någon annan kanske fyller i så småningom 🙂
Spelet har släpps nu på steam. Bara att uppdatera spelet och börja spela.
Ja, jag har inte hunnit ta mig så långt ännu. Och på FM20 så upplevde jag aldrig att det blev något med det, men går allt igenom som jag beskrev så kan det ju bli lite meckigt...
Jag vet att man kan spela vidare på sin save från betan men har någon hört något om att visa uppdateringar behöver man en ny save för att dem ska verka, någon som har mer info om detta?
Tackar! 🙂
Juventus heter ju Zebre på spelet. Kan man ändra det någonstans?
LL
Juventus heter ju Zebre på spelet. Kan man ändra det någonstans?
FMSU löser det! Släpps på torsdag!
Viktor Fischer som spelar i FC Köpenhamn är ett måste att värva. Han platsar i vilket lag som helst. Fick han svinbilligt till Roma dessutom (50 millar)
@peter-hecktor, kommer det någon FMSU redan nu på Torsdag? Finns det möjlighet för dig att ändra Mikael Lustigs lön då han i spelet har 215000kr/månad när han på riktigt tjänar kaffepengar?
https://fotbolldirekt.se/2020/09/26/lustig-bekraftar-fd-s-loneuppgifter-far-kopa-knackebrod-istallet
är det någon som vet hur man kan göra så att man kan ha fler alternativ på utzoomning? Nu finns bara alternativen 50%, 85%, 95% och 100%. Jag skulle vilja ha det mer typ vid 60, 65 eller 70% eftersom 50% blir lite för litet.
Känns som jag sett 3-4 sånna här redan. Är det en bugg att man möter samma lag match efter match i alla tävlingar?
Hittar inte Editorn?
Nevermind. Hittade den.
Har problem med matchsnacket inför och under matcherna sen jag uppdaterade från betan. På betan var det visserligen lite för lätt att få bra reaktioner, men nu är det i princip omöjligt. När jag dessutom kör snack med varje lagdel så kan jag få bra reaktion på backarna, bra på mittfältarna och sen när jag kör samma på anfallaren så nollställs backarna och mittfältarnas reaktioner till neutrala helt plötsligt? Någon som upplever samma?
@clevz Har märkt samma, lite märkligt faktiskt. Men det kanske är för att man endast ska tilltala 1 lag del per match, tex om man möter ett starkt lag och räknar med att försvararna kommer att få det jobbigt så kan man ge dem en boost.
"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.
Boys. Vilket facepack använder ni er av i år. Känns som att alla tillgängliga är 15gb stora. Finns det något mindre tillgängligt?
Hej
I FM 2020 kunde man köpa bland annat ett tillägg till spelet - all players interested.
Dvs man kunde köpa bra spelare till klubbar i lägre divisioner.
Kommer det att komma något sånt till FM 2021 också?