Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Den stora tråden om FM21

Sida 2 / 13

Armada
(@armada)
Ungdom

Intressant. Jag gillar ju det jag ser absolut, men matchenginen verkar ju vara samma gamla tyvärr.. Men vi har ju inte fått höra alla förändringar än. 

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

Daniel Nilsson, Hammurabbit, Micke och 1 personer gillade
SvaraCitera
Hammurabbit
(@hammurabbit)
Ungdom

Kul att de fixar och förbättrar 3d-grafiken. Ser även fram emot expected goals-featuren. Kanske man äntligen kan få det 100% bekräftat av spelet själv när man blivit FM'ed 🙂

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Sätt det i perspektiv. Jag är helt med er på att man bör förvänta sig mer än vad det förmodligen blir(som vanligt) men i förhållande till vad FIFA mäktar med per upplaga kontra vad de tar för ett spel gör ju att man inte har lika höga förväntningar med FM.

Men absolut, jag hade ju sett mycket, mer och fler förändringar/nyheter än vad vi brukar få 🙂

Bylis26 gillade
SvaraCitera
Patrick92
(@patrick92)
Ungdom
Topic starter  

Nu har de gått ut med hanteringen av Covid

https://www.footballmanager.com/news/our-approach-covid-19-fm21

supersafe och Micke gillade
SvaraCitera
JOSSTICK
(@josstick)
Ungdom

Ska bli intressant å se hur stor inverkan covid har på spelet. (oavsett vilken klubb i pyramiden man spelar med)
Det ska ju vara tight med pengar första åren och sedan plana ut och bli normalt läge igen.

SvaraCitera
Flourix
(@flourix)
Ungdom

Jag är nyfiken på hur personal har förbättras i egna beslut i och med intåget av vad som verkar vara ett transfermöte inför Fönstrena etc. För varje upplaga brukar jag spela en save eller fler där jag är ren matchcoach och låter mitt ledarteam med sportchef och scouter sköta allt annat. Tidigare upplagor har det gjorts en del orealistiska värvningar eller icke värvningar trots behovet samt utvecklingen på spelarna har blivit lidande då det verkar svårt få dom tränas vettigt av personalen.

Jag hoppas FM21 blir en mer positiv upplevelse ur den här aspekten också - då med mindre tid att spela gör det skönt att ändå kunna spela på flytande och ta sig framåt några år i sina saves om denna spelmetod fungerar någorlunda 🙂 

This post was modified 7 månader sedan by Flourix

Micke och Hammurabbit gillade
SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

Lite offtopic kanske men vart har ni tänkt köpa FM21? På steam koster det 49,49€ för mig. Lite väl dyrt tycker jag då jag vet att det finns koder man kan köpa för typ 350kr om jag inte har helt fel. 

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Talang Admin

Postad av: @armada

Lite offtopic kanske men vart har ni tänkt köpa FM21? På steam koster det 49,49€ för mig. Lite väl dyrt tycker jag då jag vet att det finns koder man kan köpa för typ 350kr om jag inte har helt fel. 

FMSweden har ju ett erbjudande med CDON där man får köpa spelet för 399kr, en riktigt bra deal 🙂

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

Postad av: @micke
Postad av: @armada

FMSweden har ju ett erbjudande med CDON där man får köpa spelet för 399kr, en riktigt bra deal 🙂

Okej! Men är det på CD då? Samt hur funkar det med att spela betan? 

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Talang Admin

@armada Yes, det är på CD. Mer info i nyheten här. Angående betan så vet jag inte än, mer info kommer där.

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

Armada gillade
SvaraCitera
Flourix
(@flourix)
Ungdom

Det står ju faktiskt kod plus CD, så kanske får man kod på mail så man kan aktivera det innan CD kommer på posten? 

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

Undra hur bra match-motorn verkligen kommer att vara i FM21? Det kan ju dock nästan inte bli sämre än vad det redan är. 

Men i alla fall så är ju detta glada nyheter såklart!

Hammurabbit, Daniel Nilsson, Andreas_N och 1 personer gillade
SvaraCitera
Imagine
(@imagine)
Ungdom

Är det någon som vet om jag kommer kunna spela FM21 på min laptop med Windows 10 där jag har ett inbyggt grafikkort, Intel HD Graphics (Core i5)? Jag vet inte hur man kan jämföra det med Intel GMA X4500 som står i systemkraven.

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

@imagine

Tjo, är ingen super expert på datorer men, hur gammal är datorn? 

Jag kan dock tänka mig att din laptop ska klara av FM, spelar du med 2D läge och inte har allt för många ligor nedladdade i saven så borde det inte vara några problem.

Ett tips är att ladda ned FM 20 demot gratis på Steam och prova hur det funkar där.

Micke gillade
SvaraCitera
Imagine
(@imagine)
Ungdom

@Armada

Den är nog närmare 10 år, men fungerar bra till allt annat så vill inte gärna behöva köpa ny.

Jag får väl invänta demot, även om den väntan kommer bli lång 🙂 

SvaraCitera
Hammurabbit
(@hammurabbit)
Ungdom

@armada

Ja man får kanske inte hoppas för mycket på matchmotorn. Det kan ju också ändra balansen en del med sådana här ändringar, och öppna upp för nya skumma beteenden. Men jag tycker det låter rätt lovande. Speciellt det där om att spelare i dålig vinkel skall passa oftare. Det är det klassiska beteendet, yttern/innern bryter sig in från kanten men har 0 vinkel. Trots typ 18+ decision making, passing, vision, etc, vägrar han passa den helt rena anfallskollegan. Har tröttnat lite på det...

Armada gillade
SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

Intressant detta. Dom har ändrat match ratingen samt hur konditionen fungerar.

Foster räddar två skott denna match och får en rating på 7,2. Deeney gör inget mål som anfallare men får ändå en rating på 7,1. Detta gillar jag, känns mycket mer realistiskt då man kan ha gjort en bra match utan att göra mål eller assist. I tidigare FM känns det som att spelarnas rating nästan alltid är baserat på om dom har gjort mål eller en assist. 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Älskar xG-statistiken. Då får man en bättre koll på hur mycket mål man förväntas göra under matchen.

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

Någon annan som såg FMs livestream på Twitch där dom visade FM21? Vad tyckte ni?

Är nöjd med det jag såg absolut. Matchmotorn ser ut att fungera bra, såg aldrig några klassiska korkade beslut ifrån spelarna när dom anföll, ni vet vad jag menar. Något enstaka misstag i försvaret men det är ju sånt som händer IRL så inget konstigt där.

Nu blev man ju fan taggad! 🤗 

Hammurabbit gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

Kommer betan på tisdag?

SvaraCitera
Sida 2 / 13