Min ägare kommer att dra sig tillbaka från sin post. Vad innebär det?
Slår på stora trumman och dömer ut FM21 fullständigt. Otroligt rörigt, allt ifrån presskonferenser till träning till matcher. Översikten inne på matchen är ju skrattretande.
Kommer inte spela en minut till innan jag hittat ett skin som kanske kan lösa känslan när man spelar match iaf. Resten är ju svårt att ändra men SI borde ta sig en funderare nu. Lagt till sak på sak på sak utan att ta bort känns det som.
Tänk en som aldrig spelat FM och vill testa, hur ska den/dom fastna för spelet? Nej, jag är besviken.
Håller med om att det är väldigt rörigt, jag får leta efter allt typ. Översikten på matchen är det tydligaste, tidigare klickade man på ett resultat och såg information om matchen i listvy, nu är det någon kass grafik med en plan i bakgrunden där man behöver flera knapptryck för att bara se basic info om matchen.
För en statistiknörd som mig är det otroligt frustrerande att vara inne i matcherna och inte kunna se vilka som assisterat till mål på ett snabbt och enkelt sätt.
Tjenis, har gjort en liten "editor save" där jag flyttade upp mitt kära Munktorps BK i div 2 för att kunna spela med dem.
Men har nu kommit ett par år in i spelet och mitt reservlag verkar inte få spela någon typ av reservlags/u-23 serie och min reservlags tränare bokar knappt in några träningsmatcher heller. Även fast jag ställt in att han ska boka in en match varje vecka.
Angående seriespelet är det något jag kan göra? För jag verkar inte få en vanlig förfrågan om att anmäla mitt reservlag.
Eller var det något jag hade behövt justera i editorn innan jag startade?
Kanske editor master @peter-hecktor har koll på?
Och apropå ämnet regenbröder som @pontus-wernbloom nämnde i senaste avsnittet av fmpodden. Jag fick en regen son den är saven, tyvärr helt oduglig men är det någon som har fått det tidigare?
Någon som vet något om Helsvenskan till FM 2021?
Vad har hänt med den klassiska tråden "småfrågor"? Nu startas alldeles för många trådar som dör ut inom det första inlägget.
Vad har hänt med den klassiska tråden "småfrågor"? Nu startas alldeles för många trådar som dör ut inom det första inlägget.
Bra att du säger till! Sätter igång och modererar lite nu 🙂
"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson
För er som gillar ett än mer realistiskt spel så kan jag rekommendera er att ta en titt på denna sida.
Ett gäng killar har tillsammans förbättrat STORA delar av spelet. Du väljer själv vilka av de listade databaserna/moddarna du vill använda i spelet! Bland annat finns:
- Newgens är nu mer utspridda över världen och positioner och inte lika många får 185+ i PA.
- Storlag värvar ofta unga utländska spelare även till ungdomslagen, det är bättre justerat.
- 100 nya ungdomscuper så att man nu till exempel kan spela Gothia Cup.
- Fler språk tillagda så att det är mer verklighetsbaserat. Spelarna lär sig inte ett nytt spel flytande på 1 säsong längre.
- Realistiska skador
- Realistiska väder
OSV OSV OSV. Finns otroligt mycket godsaker att välja mellan! Eller varför inte ta allt? Det kan definitivt bli ett nytt sätt att spela FM!
@friggan supertack för tipset, har swishat förbi mig tidigare och sen har jag glömt bort det. Men nu får jag se över det!!
Tack killar! Jag spelar med en drös tillägg nu och det flyter på fint. Speciellt de 100 ungdomscuperna är verkligen superroligt. Nu får ungdomslagen dubbelt så mycket matcher då de åker runt på ungdomsturneringar också. Otroligt kul!
Vem är Fox Andersson?
Det kommer en regen med det namnet i varje save jag kört, oftast i någon utländsk klubb. En svensk anfallare som sen utvecklas till en stjärnanfallare. (I 4 av senaste 5 savesen. I den han inte blev en stjärna blev han en superettanspelare)
Någon annan som märkt av Fox? För det kan ju inte vara slumpat fram det där?
@raas79 Detta måste jag kolla upp om han finns hos mig.
Minns på typ FM10 eller dylikt kom det alltid fram en engelsman vid spelets start vid namn typ Gary Sweeney eller något liknande. Var någon av spelets skapare har jag för mig som myglade sig in. Kanske något liknande här?
@friggan Jävla skit. Startade alltså en ny save för två dagar sedan. Hade jag bara vetat att Gothia Cup finns som tillägg...
När det gäller just nämnda turnering. Blir det då att samtliga svenska U19-lag deltar i Gothia automatiskt?
Vem är Fox Andersson?
Det kommer en regen med det namnet i varje save jag kört, oftast i någon utländsk klubb. En svensk anfallare som sen utvecklas till en stjärnanfallare. (I 4 av senaste 5 savesen. I den han inte blev en stjärna blev han en superettanspelare)
Hittade en Fox Andersson i min save! Troligen är han en av de som jobbat/jobbar för SI och får ha sitt eget namn i spelet.
Vem är Fox Andersson?
Intressant!
Hos mig dök han upp i Värnamos akademi 2022 men kommer verkligen inte bli något mer än möjligtvis något för Div1/Div2.
Argt Troll, han minns man. Jag har för mig att flera av de som jobbat med spelet har fått sina namn som regens genom åren, vet inte hur mycket sådant är kvar idag.
@friggan Jävla skit. Startade alltså en ny save för två dagar sedan. Hade jag bara vetat att Gothia Cup finns som tillägg...
När det gäller just nämnda turnering. Blir det då att samtliga svenska U19-lag deltar i Gothia automatiskt?
Tyvärr inte. Det brukar bli 6-7 svenska lag bara... Det går säkert att ställa in i editorn så att det blir mer svenska och mindre utländska lag dock!