Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Den stora tråden om FM21  

Sida 11 / 12

Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

Postad av: @fm-fille

Det kan ju visserligen bero på Corona

Korrekt, de var tydliga med att i början av säsongerna på FM21 så kommer klubbarna att föredra lån framför köp.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

Postad av: @nilisse

Nu har jag inte skaffat 21 års upplaga och det jag undrar är hur står den sig egentligen från tidigare upplagor? Bättre än på länge, eller meh?

FM21 är betydligt bättre än FM20. Många jämförde tidigt det som ett FM20.5 då de liknar varandra men nu när man har spelat spelet några månader så kan åtminstone undertecknad konstatera att den här upplagan är otroligt mycket bättre.

Phansell gillade
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

Postad av: @daniel-nilsson

Jag frågade på twitter och det blir inte något samarbete där vi får ett rabattavtal på FM i år via FMSweden. Men det finns på andra håll där de har en billigare deal än om man köper direkt från steam. https://fm-base.co.uk/buy-fm21/

Vem frågade du?

Lite efter med svaret men det var officiella @fmsweden jag frågade då.

Okej, ja men vi fick igång en deal med Cdon 🙂

Phansell gillade
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

Postad av: @schmooov

@nilisse

Personligen skulle jag säga meh, och det är mestadels pga av all "lowballing", om det nu ska vara någon typ av Corona version så hade jag köpt det om det endast varade någon säsong. Men verkar vara så kontinuerligt, rätt tröttsamt att det haglar in bud på ens nyckelspelare som är långt under deras marknadsvärde och även knappt förhandlingsbara. 

Så har själv börjat fundera på att gå tillbaka till fm20 iaf.

Hur långt in på spelet har du kommit och fortsatt upplevt sådana här "lowballing"-bud som du benämner det som?

Generellt har det ju mer eller mindre ALLTID varit att ens egna spelare budas under marknadsvärdet. Det är ju det som kallas förhandling, du kan ju inte förvänta dig att klubbarna vill överbuda dina krav/spelarnas marknadsvärde direkt utan de lägger ett inledande bud som du besvarar genom att tacka ja/förhandla/tacka nej till.

Phansell gillade
SvaraCitera
Phansell
(@phansell)
Ungdom

Nu har jag inte skaffat 21 års upplaga och det jag undrar är hur står den sig egentligen från tidigare upplagor? Bättre än på länge, eller meh?

FM21 är betydligt bättre än FM20. Många jämförde tidigt det som ett FM20.5 då de liknar varandra men nu när man har spelat spelet några månader så kan åtminstone undertecknad konstatera att den här upplagan är otroligt mycket bättre.

Håller helt med här! FM21 är otroligt mycket bättre och roligare att spela! 

"Say it loud, say it clear, refugees are welcome here!"- FC St Pauli

SvaraCitera
schmooov
(@schmooov)
Ungdom

@daniel-nilsson

2026, har aldrig vart med om att få bud på mina nyckelspelare som är 100-150 miljoner under deras värde på något av de tidigare spelen. Isåfall har det ju varit transferlistade spelare. Och som jag även sa, det går knappt att förhandla upp priset heller. Eller som när juve lägger exakt samma låsta bud på nuno Mendes 11 gånger samma sommarfönster.

Ber om ursäkt menade under deras värde och inte under marknadsvärde, var jag som var kladdade ihop det tidigare. Tex tielemans är värd 470 miljoner men tex Barca och Liverpool lägger ett bud på 320 miljoner, som knappt går att förhandla upp.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

@daniel-nilsson

2026, har aldrig vart med om att få bud på mina nyckelspelare som är 100-150 miljoner under deras värde på något av de tidigare spelen. Isåfall har det ju varit transferlistade spelare. Och som jag även sa, det går knappt att förhandla upp priset heller. Eller som när juve lägger exakt samma låsta bud på nuno Mendes 11 gånger samma sommarfönster.

Ber om ursäkt menade under deras värde och inte under marknadsvärde, var jag som var kladdade ihop det tidigare. Tex tielemans är värd 470 miljoner men tex Barca och Liverpool lägger ett bud på 320 miljoner, som knappt går att förhandla upp.

Vilken säsong är detta? Är det likdant någrs säsonger in?

SvaraCitera
schmooov
(@schmooov)
Ungdom

@daniel-nilsson

2026 är det längsta jag kommit till sen startade jag en ny och är på 2024 just nu och det har vart samma på båda.

Vart sjukskriven så har haft ordentligt med tid att plöja igenom det på.

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom

Tjena, 

Är inne på min tionde säsong med Malaga, och förra året så fick vi in en ny ägare som håller på och kastar in pengar lite titt som tätt. 

Vet att många tycker att det är snarare än lyx än ett problem, men det förstör känslan lite då de känns som att jag får en massa saker gratis. Ett nytt stadion byggs från ingenstans, samt så sätter ägaren in en massa pengar att köpa spelare för, trots att jag vill utveckla talanger snarare än att köpa profiler.

Finns det något "smart" sätt som jag kan få ägaren att sluta skjuta in en massa pengar i klubben eller måste jag bara rida ut vågen och hoppas på att ägaren tröttnar tillslut och säljer klubben vidare till någon annan? Menar typ, finns det faktorer som kan påverka ägaren att lägga ner, typ vinna allt som går (eller förlora för den delen). Vill bara bli av med denna pamp, som för i övrigt vägrar bevilja mina minsta lilla som jag frågar efter...

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@maximtsigalko

Jag kan ibland gå in och ändra ägarstatus i editorn innan en my save.
Där ändrar jag så att klubben är- och förblir supporterstyrd, just för att slippa bli uppköpt av en rik gubbe som kastar in massa pengar. Det förstör spelupplevelsen fullständigt. 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

@daniel-nilsson

2026 är det längsta jag kommit till sen startade jag en ny och är på 2024 just nu och det har vart samma på båda.

Ah okej, då är du ändå tillräckligt långt in i spelet för att det ska ha "rättat till sig". Men hur som helst så förstår jag din frustration, samtidigt står jag fast vid mitt argument att klubbar generellt kommer att bjuda under för de vet att det inte kommer att accepteras, utan förhandlas. Sen att de sätter en fast summa kan bero på olika saker, tex att de har en fast gräns och inte kan sträcka sig längre än så eller att det är deras värdering av din spelare och att de kan få likartade spelare för samma summa men att de specat in på din spelare just nu.

Mitt tips är att du sätter en hög utgångssumma så får de göra vad de vill med den informationen. Du kan tex neka alla bud under det men får såklart vara beredd på att ta ett jobbigt snack då och då med din spelare. Blir han sur så kanske det ändå är bra att sälja honom trots allt? Det finns säkert 30 spelare som har samma förutsättningar att utvecklas till en lika bra, om inte bättre, än han som klagar och det till varierande summor - högre som lägre.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

Postad av: @maximtsigalko

Tjena, 

Är inne på min tionde säsong med Malaga, och förra året så fick vi in en ny ägare som håller på och kastar in pengar lite titt som tätt. 

Vet att många tycker att det är snarare än lyx än ett problem, men det förstör känslan lite då de känns som att jag får en massa saker gratis. Ett nytt stadion byggs från ingenstans, samt så sätter ägaren in en massa pengar att köpa spelare för, trots att jag vill utveckla talanger snarare än att köpa profiler.

Finns det något "smart" sätt som jag kan få ägaren att sluta skjuta in en massa pengar i klubben eller måste jag bara rida ut vågen och hoppas på att ägaren tröttnar tillslut och säljer klubben vidare till någon annan? Menar typ, finns det faktorer som kan påverka ägaren att lägga ner, typ vinna allt som går (eller förlora för den delen). Vill bara bli av med denna pamp, som för i övrigt vägrar bevilja mina minsta lilla som jag frågar efter...

Nej, tyvärr går inte det som du nämner annat än som zXc skriver; dvs att på förhand gå in i editorn och ändra. Du får antingen rida ut vågen(om den ens tar slut?), förlika dig med situationen eller söka dig vidare.

SvaraCitera
schmooov
(@schmooov)
Ungdom

@daniel-nilsson

Ah okej, då är du ändå tillräckligt långt in i spelet för att det ska ha "rättat till sig". Men hur som helst så förstår jag din frustration, samtidigt står jag fast vid mitt argument att klubbar generellt kommer att bjuda under för de vet att det inte kommer att accepteras, utan förhandlas. Sen att de sätter en fast summa kan bero på olika saker, tex att de har en fast gräns och inte kan sträcka sig längre än så eller att det är deras värdering av din spelare och att de kan få likartade spelare för samma summa men att de specat in på din spelare just nu.

Mitt tips är att du sätter en hög utgångssumma så får de göra vad de vill med den informationen. Du kan tex neka alla bud under det men får såklart vara beredd på att ta ett jobbigt snack då och då med din spelare. Blir han sur så kanske det ändå är bra att sälja honom trots allt? Det finns säkert 30 spelare som har samma förutsättningar att utvecklas till en lika bra, om inte bättre, än han som klagar och det till varierande summor - högre som lägre.

Jo jag tycker ju iaf det, och har även provat göra som du säger men det kommer in lika låga bud oavsett. 

Men det dryga med det här är ju att minst 1-2 utav mina viktigaste spelare är ständigt tjuriga för att de inte får lämna. Och lagom när det missnöjet försvunnit så är det ett nytt transferfönster och då är det 1-2 nya spelare som det blir samma sak med.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

@daniel-nilsson

Jo jag tycker ju iaf det, och har även provat göra som du säger men det kommer in lika låga bud oavsett. 

Men det dryga med det här är ju att minst 1-2 utav mina viktigaste spelare är ständigt tjuriga för att de inte får lämna. Och lagom när det missnöjet försvunnit så är det ett nytt transferfönster och då är det 1-2 nya spelare som det blir samma sak med.

Såklart, men så är det ju också i verkligheten. Många har ju inte ett direkt hjärta för klubben utan snarare ett hjärta för pengar och ambition om att spela så högt upp som möjligt. Mitt råd är att jobba in en lagkapten som kan snacka rätt sina medspelare i 9 av 10 lägen så slipper du tråkiga spelarsamtal.

SvaraCitera
Nilisse
(@nilisse)
Ungdom

Det låter ju lovande. Kommer införskaffa årets upplaga tids nog. FM är något jag alltid kommit tillbaka till varje år sedan CM tiden, trots att jag inte alltid är hajpad från release. 🙂

SvaraCitera
schmooov
(@schmooov)
Ungdom

@daniel-nilsson

Såklart, men så är det ju också i verkligheten. Många har ju inte ett direkt hjärta för klubben utan snarare ett hjärta för pengar och ambition om att spela så högt upp som möjligt. Mitt råd är att jobba in en lagkapten som kan snacka rätt sina medspelare i 9 av 10 lägen så slipper du tråkiga spelarsamtal.

Absolut så är det, och hade kunnat levt med det om det hade vart transfersummor likt fm20. Men nu blir de ju tyvärr missnöjda när man förkastar väldigt låga bud. Och även fast lagkaptenen snackar dem till rätta så händer det ju så ofta så man har ju missnöjda spelare oavsett.

För jag brukar inte ha något emot att sälja en spelare så länge man får ett rimligt bud, så länge jag vet att jag kan köpa in en likvärdig eller bättre spelare.

Men blir svårt när man måste köpa likvärdiga spelare för 800-1000 miljoner och endast får loss 600-650 miljoner med lite tur för att de är missnöjda. Och när man vet att man fick 800-1200 miljoner för likvärdiga spelare på fm 20.

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom

Tjena, 

Löste detta genom att sälja spelare tills vi blev rika nog, så beslutade sig ägaren att skicka mig ett meddelande där det stod något i stil med att han "kommer att dra sig tillbaka och inte vara lika aktiv med att skjuta in pengar i klubben" osv. 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

@schmooov ja, jag har tyvärr inga fler svar på lager gällande hur FM är uppbyggt sett ur det perspektivet kontra det realistiska/logiska.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

Tjena, 

Löste detta genom att sälja spelare tills vi blev rika nog, så beslutade sig ägaren att skicka mig ett meddelande där det stod något i stil med att han "kommer att dra sig tillbaka och inte vara lika aktiv med att skjuta in pengar i klubben" osv. 

Där se man, hade ingen aning om att man kunde göra så. Vad skönt för din skull!

SvaraCitera
The Gustine
(@the-gustine)
Ungdom

Update från SI släppt med några små, men ack så viktiga uppdateringar. Dels buggen kring snittbetyg som @daniel-nilsson lyft här. Den andra sköna buggen som är löst gäller flytt av spelare från B-lag till A-lag. Lösningen nu har varit att flytta spelarna från B-lag till U-19, klicka på Fortsätt och sedan flytta spelaren från U-19 till A-truppen. Dessutom flera andra buggfixar som nämnts här på forumet. 

Minor Update 21.2.2 (includes but not limited to):
----------------------------------------------------------
Stability and Technical
- Performance improvements related to upscaling on high resolution displays
- Fix for change resolution confirmation popup not working correctly

Gameplay
- Addressed players not staying in senior squad when being moved from other squads

Match Engine 21.5.0
- Tweaks to address player ratings being too low

Competitions and Rule Groups
- Retroactive fix for multiple home or away matches against same team in English Premier Division
- Retroactive fix for Israeli squad numbers being reset
- Fix for some foreign players being incorrectly counted as naturalised players in China
- Improvements to AI logic on foreign player registration in China
- User no longer being told they are maxing out loaning total incorrectly

thegustine @Twitter.

SvaraCitera
Sida 11 / 12