Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Erfarenhet som tränare - hur gör ni?  

kson
 kson
(@kson)
Ungdom
Topic starter  

Man väljer ju alltid sin tränarprofil i början, och väljer du erfarenhet som är lägre än förväntat för ditt klubbval så blir det alltid lite trubbel med spelarna.

Personligen har jag otroliga problem med detta, och det går inte bara halvdåligt utan oftast fullständigt åt skogen med typ 4 raka förluster och spelaruppror.

Hur gör ni för att överkomma det problemet? Eller väljer ni alltid profil utifrån klubbval?

Citera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

Jag personligen tar alltid högsta utbildning och största erfarenhet, fråga mig inte varför men det känns väl enklast och skönast utifrån det perspektivet du nämner. Då kan jag fokusera på annat.

Men i sanningens namn så är det ju inte så konstigt; in kommer en oerfaren tränare som helt plötsligt tycker och tänker på ett sätt som du kanske inte tycker. Då blir det helt logiskt problem.

SvaraCitera
Kristijan
(@kristijan)
Ungdom

Det beror på vad jag spelar för någon save. Om jag spelar en journeyman, så börjar jag alltid med lägsta rykte och inga tränarutbildningar. Men om jag spelar med enbart ett lag, så väljer jag alltid att ta samma rykte som klubben har för att på så sätt kommer du få ett rykte som inte gör att du får lägre rykte än klubben och spelarna.  

SvaraCitera