Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

A till Ö-challenge | Många har försökt, men få har lyckats  

Sida 2 / 2

3rik
 3rik
(@3rik)
Ungdom

2021 - Belshina Bobruisk, Belarus

En blandad säsong där vi alternerade mellan flera förlustmatcher i rad och flera vinstmatcher i rad. Kommer nog bli en större spelarrotation till nästa säsong för att rensa ut dökött och åldergubbar främst. Styrelsen gillar mig som tränare men är mycket besvikna på värvningsfronten då vi helst ska värva ukrainska spelare och jag har knappt sett någon på marknaden. Så det blir väl fokus på att fylla på därifrån. Ska nog försöka mig vidare till nästa klubb samtidigt då styrelsen vägrar ge mig tränarutbildning pga ekonomi men glatt ger det till alla mina hjälptränare. 

2020 - Belshina Bobruisk, Belarus | 12a i Belarusiska Högstaligan

2021 - Belshina Bobruisk, Belarus | 7a i Belarusiska Högstaligan

SvaraCitera
Niklas7
(@niklas7)
Ungdom

2022/23 - Unió Esportiva Sant Julià, Andorra

Första säsongen i ett nytt land, klubbvalet föll tillslut Sant Julià efter ett tags sökande. När detta lagval dök upp var det fler lag som precis hade sparkat sina tränare, bland annat F.C. Santa Coloma, de bästa laget i Andorra under en längre tid. Men först att svara var just Sant Julià så därför valde jag dom. Länge såg de ut som att jag behövde ångra mitt val, man var trots sitt EL2-kval ligatippade i botten. Vi gjorde vad vi kunde, värvade en hel del spelare, försökte göra så gott vi kunde. När ungefär 2/3 av ligan var spelad så låg vi på 5:e plats. Visserligen en bättre placering vad vi var tippade, men jag själv känner att jag inte vill bli långvarig i detta land, otroligt låg nivå på denna liga och framförallt land. En av våra nya strikers tar sedan fart i slutändan av säsongen och de sätter fart på laget också, tillslut slutar vi 2:a med bara fyra poäng upp till ligavinnarna Santa Coloma. Om vi ska se ligan på något positivt sätt så var det att vi vann den inhemska cupen mot just ligavinnarna, kanske är det ett tecken för vad som komma skall? Låt oss iallafall hoppas på det!

2020/21 - KF Laci, Albanien | 2a i Albanska Superligan
2021/22 - KF Laci, Albanien | 1a i Albanska Superligan
2022/23 - Unió Esportiva Sant Julià, Andorra | 2a i Andorranska Divison 1

FMonside gillade
SvaraCitera
Ragnar
(@ragnar)
Ungdom
Topic starter  

2031 - Sportvereniging Zulte Waregem, Belgien

Äntligen. Fucking äntligen.
Jag har blivit nekad jobb i storklubbarna trots att de kallat på intervju efter intervju men till slut tog vi titeln med Zulte. Första jäkla titeln för klubben men framförallt så kan jag gå vidare. Det som är lite tråkigt är att jag fått en relation med talangsprutande Zulte Waregem så det kanske blir en vanlig save med dem framöver. Även om ligasystemet är lite halvtråkigt uppbyggt med mästarserie och så vidare.

Vi lämnar efter att ha tagit en titeln men också förbättrat både faciliteter och arena. Ja jäklar i min låda vad pengar vi lagt på att utveckla klubben.

Mot Bulgarien!

2020 - FC Torpedo-BelAZ Zhodino, Belarus | 12a i Vyšejšaja Liha
2021 - FC Torpedo-BelAZ Zhodino, Belarus | 6a i Vyšejšaja Liha
2022 - FC Torpedo-BelAZ Zhodino, Belarus | 6a i Vyšejšaja Liha
2023 - FC Shakhtyor Soligorsk, Belarus | 3a i Vyšejšaja Liha
2024 - FC Shakhtyor Soligorsk, Belarus | 1a i Vyšejšaja Liha
2025 - Sportvereniging Zulte Waregem, Belgien | 2a i Proximus League
2026 - Sportvereniging Zulte Waregem, Belgien | 14e i Jupiler Pro League
2027 - Sportvereniging Zulte Waregem, Belgien | 6a i Jupiler Pro League
2028 - Sportvereniging Zulte Waregem, Belgien | 9a i Jupiler Pro League
2029 - Sportvereniging Zulte Waregem, Belgien | 10a i Jupiler Pro League
2030 - Sportvereniging Zulte Waregem, Belgien | 3a i Jupiler Pro League
2031 - Sportvereniging Zulte Waregem, Belgien | 1a i Jupiler Pro League

VI HAR ALLTID DRÖMT OM ATT SPELA I BLÅRANDIGT - SPELA SOM I VÅRA DRÖMMAR!

SvaraCitera
Niklas7
(@niklas7)
Ungdom

2023/24 - Unió Esportiva Sant Julià, Andorra

Det gick precis som det blev i Albanien, vi behövde två år för att kunna utveckla truppen och sätta ihop ett en trupp stark nog att utmana om titeln. Det absolut viktigaste denna säsong var att vi faktiskt lyckades få in spelare som inte var från Andorra, efter att ha checkat in alla som blev klubblösa i de laddade ligorna från Armenien och Azerbajdzjan, även ungdomar som släpptes fria. Vi lade dom i en högstaliga för att sedan sortera ut de som var villiga att ansluta, de som var villiga att provspela för att sedan skriva på ett kontrakt. Det hela slutade med att vi hade fyra stycken armenier, åtminstone två av dom blev lyckade. Utöver det har vi ständigt kollat bland scoutrapporter och letat fynd, att de flesta spelarna runt om landet sitter på kontraktlösa kontrakt gör det heller inte allt för svårt att fynda. Ligan vinns tillslut med 10 poäng och det är åter dags för oss att röra oss vidare och nästa land att leka i Armenien.  

2020/21 - KF Laci, Albanien | 2a i Albanska Superligan
2021/22 - KF Laci, Albanien | 1a i Albanska Superligan
2022/23 - Unió Esportiva Sant Julià, Andorra | 2a i Andorranska Divison 1
2023/24 - Unió Esportiva Sant Julià, Andorra | 1a i Andorranska Divison 1

Ragnar gillade
SvaraCitera
Ragnar
(@ragnar)
Ungdom
Topic starter  

Stort grattis N7! Härligt att få flyt i det.

Niklas7 gillade
SvaraCitera
Ragnar
(@ragnar)
Ungdom
Topic starter  

2032 - CSKA-Sofia, Bulgarien

Efter succésäsongen med Zulte vändes blickarna mot Bulgarien och när regerande mästarcoachen plockades upp av Zulte hade vi turen att få hans gamla jobb i CSKA Sofia. Det blev en mycket bra säsong där vi vann ligan utan att förlora en enda match och samtidigt vann två inhemska cuptitlar. CL-kvalet gick skit men i EL tog vi oss ända till semifinal där Napoli blev för svåra.

Bulgarien är avklarat, nu väntar Cypern.

2032 - CSKA-Sofia, Bulgarien | 1a i efbet League

SvaraCitera
Ragnar
(@ragnar)
Ungdom
Topic starter  

2033 - AE Limassol, Cypern

Klubbarna höll hårt i sina managers så det dröjde halva säsongen innan första möjligheten dök upp. Det blev ett lite sämre lag i ligan men det var ändå ett steg in i ligan. AE Limassol låg i botten av tabellen när jag kom dit och hade minussaldo som stökade till det lite. Vi sålde dock två spelare som räddade säsongens ekonomi och ersättarna blev fynd som var listade och inte kostade alldeles för mycket.

Vi hittade rätt i spelet och lyckades faktiskt nå mästerskapsserien i sista matchen, väl där blev det tufft mot alla övriga topplag vilket gjorde att vi slutade femma av sex lag. Klart godkänt och målet inför nästa säsong är att återigen ta sig till mästerskapsserien.

Laget byggdes på mer eller mindre inlånade spelare vilket blir en rejäl utmaning att ersätta och skapa egna förutsättningar för lagbygge framöver.

Dock kommer jag nog ta en paus gällande denna saven för nya projekt. Jag gillar långsiktigt tänk på mina saves vilket tappas en del med en sån här utmaning.

2032 - CSKA-Sofia, Bulgarien | 1a i efbet League
2033 - AE Limassol, Cypern | 5a i Cyta Championship

SvaraCitera
Niklas7
(@niklas7)
Ungdom

Det har spelats en hel del sedan senast jag skrev. Då hade vi precis spelat klart säsongen i Andorra och vunnit där. Det tog sedan en hel säsong för att få en ny klubb och Armenien var det land vi skulle till härnäst. FC Noah Yerevan blev den klubb vi tog över och där blev vi kvar under tre säsonger, två raka andraplatser banade sedan vägen för en förstaplats säsong tre. När vi lämnade Noah tog de nästan en säsong igen för att finna en passande klubb. Denna gång skrev vi på för Qabala från Azerbajdzjan, ett lag som inför säsongen precis hade gått upp till högstaserien och nu krigade för allt de kunde för att hålla sig kvar. Vi slutar 7:a i en liga med 8 lag och där de bara är ett lag som åker ur. Säsongen två gick bättre, efter en riktigt rutten inledning så vaknade laget till och vi reste oss upp till en 3:e plats. Nu är jag på säsong tre i Qabala och har ungefär spelat 1/3 av säsongen och likt förra årets slutplacering så ligger vi just nu på en 3:e plats.  

raca14 gillade
SvaraCitera
Sida 2 / 2