Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?  

Sida 2 / 5
  RSS

Niklas7
(@niklas7)
Ungdom
2 augusti, 2020 19:45  

VFL Bochum 1848

SÄSONG 3: Bundesliga 34 matcher, 16 vinster, 9 oavgjord, 9 förluster, +24 målskillnad, 57 poäng

Vi börjar bli varma i kläderna, Bochum och jag. Min fråga förra året var ifall vi skulle lyckas bättra oss från förra säsongen då vi tog en väldigt bra placering i den övre halvan och nu när vi hade spelat klart denna säsong visade det sig att visst, vi skulle göra det ännu bättre. 8:e plats denna säsong och bara en placering bakom en form av Europaplats som istället gick till 7:e placerade Dortmund. Årets stora överraskning blev FC Köln som sjukt nog gick och tog hem ligan, en poäng före Bayern Munchen. Markus Gisdol har verkligen gjort underverk för Köln. En annan som gör underverk är vår anfallare Ganvoula som för tredje året irad gör fler än 20 mål, denna säsong blev de 22 stycken. En annan som var riktigt bra var Dzenis Burnic som vi lyckades plocka på free, han blev utsedd som ligans bästa spelare, både från spelarna och medierna, han hade även en plats i årets Bundesliga-elva. I slutet av säsongen valde jag att ändra taktiken något, den började bli läst av motståndet på andra delen av säsongen och vi behövde göra något.

Nu var det dags att bruka allvar, det skulle spenderas pengar, vi var liksom lite tvungna att förstärka oss. Vi värvade spelare för 147 milj, där 50 milj var det dyraste vi spenderade på en spelare. Vi fann en ny förstakeeper när vi återigen hälsade på River Plate, Matias Arce var hans namn och han tog ansvaret direkt mellan stolparna. Hidde ter Avest togs in som startande högerback och Aaron Hickey togs även han in som ytterback på utveckling, det som är så bra med honom var att han kan spela på båda kanterna. José Carlos Lazo fyndades i Getafe för 13 milj. Burnic anslöt som vi tidigare nämnt som klubblös, det gjorde även mittbacken Tosin Adarabioyo som senast spelat för Manchester City. Annars togs ett par spelare in mest som reserver eller något för framtiden. Harvey Elliot från Liverpool anslöt under vintern men enbart på lån, ett lån vi kan se tillbaka på som ett lyckat sådant. 3+3 på 13 matcher från ytterkant ska det inte klagas över. Ut däremot hände inte allt för stora saker, ett gäng med spelare lämnade på lån. Annars var det mest dökött som lämnade klubben, spelare som klagade eller som inte ens var nära en startelva. Förstakeepern från säsong ett och två lämnade för Heidenheim, mittbacken Decarli for till Belgien och Oostende. Totalt säljer vi spelare för 9.25 milj, ganska lite men så kan de bli när man bara säljer spelare av litet värde.

Det ska bli spännande att få se hur laget kommer agera under en hel säsong med den nya taktiken som vi satte i slutskedet av säsongen. Med lite nytt blod i truppen och lite försäljningar här och där så kanske vi kan överraska ännu en säsong, vi har aldrig varit sämre än övre halvan, det är trevligt att se!

trashbag gillade
SvaraCitera
Supersub
(@supersub)
Ungdom
2 augusti, 2020 20:04  

Började en save med Norrköping, men fick ganska tidigt sparken och det utvecklade sig till en Journey-save.

2020, IFK Norrköping 5a.

2021, IFK Norrköping 14e - Sparken under säsongen.

2021, Örebro SK, tog över efter kicken i Peking, slutade 12a.

2022, Örebro SK 16e - Sparken under säsongen.

2022, AIK 9a.

2023, AIK 7a.

2024, AIK 3a.

2025, AIK 1a + Cup guld. Avgick efter säsongen.

2026, Örebro SK, Superettan, 2a.

2027, Örebro SK, 11a. Avgick efter säsongen.

2028, IFK Göteborg, 4a. 

2029, IFK Göteborg, 1a + Cup guld. Avgick efter säsongen.

2030, IFK Norrköping, 5a.

2031, IFK Norrköping 1a. Avgick efter säsongen. 

2032, Bordeaux, 9a + Cup guld.

Dom låg på 16e plats med 12p på 13 matcher när jag tog över, fick ordning på det ganska snabbt och klättrade i tabellen. Målsättningen för året blev en mittenplacering. Var uppe på en 6e plats och vände, vid 6e plats och häng på EL plats tog vi oss till cupfinal mot PSG där vi lyckades vinna med 1-0. Där med var vi klara för EL nästa säsong och valde att rotera och spela väldigt unga lag och dalar ner till en 9e plats. 

trashbag och Andreas_N gillade
SvaraCitera
sherikhan
(@sherikhan)
Ungdom
2 augusti, 2020 20:58  

Tog över St Pauli i Bundesliga 2, tippade på nedre halvan. 
Vann serien första säsongen och Tyska cupen andra. Av bara farten så tog jag hem supercupen med!
En 12:e plats första säsongen i Bundesliga följdes upp med en finfin 5:e plats året efter! 
Inne på fjärde säsongen nu och ligger 9:a efter tio omgångar. Redan säkrat avancemang i EL.

Värvar ungt och talangfullt, men har kvar kärnan i gruppen från Bundesliga 2. Dessa kommer sannolikt sållas bort efter denna säsongen om allt går som det är tänkt och vi lyckas klamra oss kvar även i år. 

trashbag gillade
SvaraCitera
Ragnar
(@ragnar)
Ungdom
2 augusti, 2020 23:35  
Postad av: @ragnar

TRELLEBORGS FF
2020: 
Superettan 2. 16-6-8 +18 54p
Svenska Cupen: Gruppspel
2021: 
Allsvenskan 14. 6-10-14 -20 28p (Kvalade oss kvar mot Östersunds FK)
Svenska Cupen: Kvartsfinal
2022: 
Allsvenskan 7. 14-6-10 +14 48p
Svenska Cupen: Andra omgången
2023: 
Allsvenskan 9. 10-8-12 -9 38p
Svenska Cupen: Kvartsfinal
2024: 
Allsvenskan 10. 11-8-11 -1 41p
Svenska Cupen: Semifinal
2025: 
Allsvenskan 2. 18-7-5 +18 61p
Svenska Cupen: Final

TRUPP
Mål: Tomás Cascallar (kom inför 2026) och Hampus Nilsson (från start).
Försvarare: Mikhail Komlichenko (kom inför 2026), Niklas Vesterlund (från start), Kasper Harletun (från start), Isak Jönsson (från start), Anton Tideman (från start), Totte Holmkvist (från start) och Ìlyas Aksoy (Egen produkt).
Mittfältare: Herman Hallberg (från start), Mouhammed-Ali Dhaini (från start), Kevin Yakob (kom inför 2022), Mustafe Ismail (kom inför 2021), Aleksander Nilsson (Lån från MFF för tredje säsongen), Gylfi Sigurdsson (kom inför 2026), Adi Nalic (kom inför 2023), Daniel Cedillo (kom under 2025) och Boubacar Hanne (kom under 2023).
Anfallare: Fatawu Safiu (från start) och Michael Folivi (kom inför 2021).

NOTERBARA FÖRSÄLJNINGAR
2024:
André Lundgren (egen produkt) till Djurgårdens IF, 10 miljoner.
2025: Marcus Liverstam (egen produkt) till Watford, 30 miljoner. Samul Adrian (kom gratis inför 2021) till Trapani, 16 miljoner.

2026
Allsvenskan 6. 13-8-9 +6 47p
Svenska Cupen: Gruppspel
Europa Conference League: Ut i andra kvalomgången

En jävla mellansäsong. Vi är med hyfsat i Allsvenskan men väljer att fokusera på ECL men åker ur med 0-1 mot fucking Riteriai. Det gör att vi loosar typ 3 i rad i Allsvenskan och sen är den över också. Hela året börjat med en skitinsats i cupen. 

Tre spelare avslutar sina karriärer efter den här säsongen, jag tror det slutar med att vi föryngrar istället för att värva rutinerat. De mest troliga ersättare är dock värvade till ungdomslaget så inte bara egna produkter som flyttas upp.

VI HAR ALLTID DRÖMT OM ATT SPELA I BLÅRANDIGT - SPELA SOM I VÅRA DRÖMMAR!

SvaraCitera
Andreas_N
(@andreas_n)
Ungdom
3 augusti, 2020 08:04  

Andra säsongen slut med Deportivo La Coruna. Även denna gång blev det stopp i andra omgången av playoff. Missade La Liga efter 0-1 borta och 2-1 hemma mot Valladolid.

Jag, Alavés och Girona följdes åt i toppen tills omgång 27-28. Sedan ryckte Alavés och mot slutet även Girona. Jag blev klar 3:a men lyckades återigen inte ta mig upp via kvalet.

Till säsong 3 har det hänt en hel del i truppen. Äldre spelare som Bergantinos (36), Gimenez (37), Vicente (33) och Boveda (32) har fått lämna. Även en del bänknötare från starttruppen som var 28-29.

Ekonomin är skral så för att utöka transferbudgeten såldes även Keko (29) för 14 mille.

Totalt har ett 10-tal namn kommit in i den 26 man starka truppen. Väldigt mkt transfers för att vara mig, men brukar inte heller ta över så gamla trupper... 😆

Lirar 3-4-3 med wingbacks och yttrar. En stor prio var bättre WB:s så där har vi två nya startspelare, Morer (22) från Barca B och Herrero (20) från Levante.

Truppen är inte lika spetsig som ifjol då jag hade några fina lån, bl.a Coulibaly från Udinese på centralt mittfält.

Men vi är betydligt yngre, bredare och mer ekonomiskt starka (äger spelarna ist för lån och äldre utan potential att sälja).

Har fyra av 26 på lån (inkl 3:e målis), ifjol var det nio lån...men fyra av dessa köptes loss av mig under fjolårssäsongen eller sommaren, så dessa räknar jag inte som ”nyförvärv”.

I princip alla transfers nu i sommarfönstret är från fyndlådan. Var väl två stycken som inte var listade eller kontraktslösa.

Fick även in en bra klausul för framtida köp på mittbacken Montero från Atletico som gör sin 3:e säsong på lån här nu. Hoppas ha ekonomi att köpa loss honom vid avancemang till La Liga.

Så...tredje gången gillt då! 😅

trashbag och hajen gillade
SvaraCitera
Andreasvestlund
(@andreasvestlund)
Ungdom
3 augusti, 2020 12:43  

Spelar med Notts County är inne på 3:e säsongen.  Klev upp via playoff efter 1:a säsongen 

Vann andra säsongen på poängrekord med bara värvningar från dom stora klubbarnas u23 spelare vars kontrakt gick ut och några lån . 

Ligger för närvarande 1:a i championship efter 14 omgångar där bonnaventura på free transfer var en rolig värvning.  Spelar 4-1-4-1 med kompletta ytterbackar vilket funkar fantastiskt bra!:) 

trashbag gillade
SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom
3 augusti, 2020 19:13  

Startade upp en save med Hamburg i Bundesliga II. 

Otroligt kul med dom tyska ligorna, det är high chaparall varje säsong. 

19/20

Vi vinner Bundesliga II enkelt och Stuttgart slutar tvåa. Bayern vinner Bundesliga vilket alla förväntade sig, men Hertha Berlin åker ur. I mina övriga saves så brukar dom alltid gå riktigt bra och få in stora investerare som spenderar en jävla massa, men ner till zweite blev det denna gång för Hertha. 

20/21 

Vi leder ligan fram till Januari. Detta alltså säsongen efter uppflyttning. Stuttgart är tvåa, några poäng bakom. Tyvärr så överpresterar vi antagligen, och har inte en tillräckligt bred trupp för att vinna ligan, så vi orkar inte hela vägen tillslut. Vi hamnar ändå på en respektabel 4e placering och får spela CL nästa år. Stuttgart hamnar tvåa. Leipzig vinner ligan, Bayern missar CL och sparkar sin tränare och anställer Roberto Mancini som sin nya boss. 

21/22 

Vi spelar nu i CL och i Ligan, och vi har fortfarande inte truppen för att slåss på två fronter. Jag får nästan kicken efter halva säsongen har passerat, men lyckas hitta en ny fungerande taktik, där jag byter från 4-2-3-1 till 4-3-3, och vi spelar upp oss till en Europa league plats. Bayern sparkar Manchini och tar in Nagelsmann från Leipzig. Hoffenheim vinner ligan helt oväntat. Stuttgart når CL plats åter igen! Dortmund faller starkt och missar europaspel.

22/23

Säsongen går någorlunda som förväntat. Leipzig är mästare, vi hamnar på en CL plats tillsammans med Bayern Munchen och Leverkusen. Dortmund gör ännu en flopp säsong, hamnar på en svag 12e plats i ligan. I övrigt inte så mycket att skriva om.  

23/24

Mästare! Vi vinner ligan tillslut, fem poäng före tvåan Bayer Leverkusen. Bayern har det fortfarande otroligt jobbigt, och halvvägs in i säsongen fick Nagelsmann kicken och Sarri fick ersätta tysken. Det har fortfarande gått otroligt tungt för oss i Europa, men med prispengarna så hoppades vi nu kunna bygga ett mer slagkraftigt lag. Kom ihåg, Leverkusen slutar alltså tvåa, och Bayern femma

24/25

Åter igen så blir väl min taktik lite för lättläst för motståndarna. Jag måste komma på något nytt för att rädda mitt skinn, och jag lyckas åter igen. Vi hamnar på en europaleague plats, men det som är den stora bomben i Bundesliga är att både Bayer Leverkusen och Bayern Munchen åker ur!!! Bayern fick till och med en andra chans då man kvalade för att hålla sig kvar, men inte ens där var man tillräckligt starka. Bayern förtjänade helt enkelt att åka ur. 

Det intressanta är att Bayern har ett otroligt kapital, då man sålt en massa spelare men knappt gjort några köp. Förstår inte om det är en bugg eller liknande. Jag blev erbjuden Bayern jobbet efter säsongen och ca 3.5 miljarder för att handla spelare för,  så tidigare tränare har valt att inte spendera av någon anledning. Leverkusen då? 71p säsongen innan, och nu endast 16! I alla mina saves så är detta fall nog bland det absolut sjukaste jag sett... 

Bundesliga, mina damer och herrar! 

trashbag gillade
SvaraCitera
gurkburk
(@gurkburk)
Ungdom
3 augusti, 2020 20:01  

Började en save i våras men har inte blivit alls mycket FM-spelande i sommar. Har på denna save hunnit med att vinna Allsvenskan med ÖSK helt mirakulöst 2021. Matthew Garbett tryckte in ett sent mål för Falkenberg i sin debut mot Bajen vilket gjorde så att vi sprang om i sista omgången. Året efter dominerade vi i ligan och tog oss till Europa League-gruppspel. Där kom vi 3a och ställdes mot Real Sociedad i Conference Leagues första utslagsrunda. Den hann jag inte spela utan hade då redan lämnat för danska AC Horsens som tappat sin tränare till Bröndby. 

Väl i Danmark så gjorde vi en bra andra halva av säsongen och lyckades ta oss upp på 6e-platsen i sista omgången vilket innebar en plats i mästerskapsslutspelet. Väl där klättrade vi ytterligare två platser och slutade på 4e plats. Utöver detta så lyckades vi vinna cupen på straffar mot FC Köpenhamn. Säsong två i Danmark så innebar det återigen spel i Europa League. Totalt 6-4 mot AEK Aten innebar att vi hamnade i en grupp med Krasnodar, Real Sociedad och Lille. En svår grupp på förhand men 6-3 i Ryssland och ett kryss hemma mot Sociedad innebar att vi slutade på fyra poäng, en poäng före Krasnodar som utöver vinsten mot oss i Danmark förlorade samtliga matcher. I ligan så låg vi med i toppen när en ny klubb hörde av sig vilket innebar att jag inte fick spela utslagsrundan denna säsong heller. Horsens slog Dundalk utan mig men Fiorentina blev därefter numret för stort. 

I början av december 2023 så låg Royal Antwerp toksist trots mängder av inlånade talanger från sina samarbeten med både PSG och Porto. Trots vår position så förlorade vi endast två matcher i december och januari. Dessa med uddamålet borta mot Standard Liege och mot Genk i cupens kvartsfinal. Februari gick lite tyngre men med tanke på att belgiska ligan är upplagd så hade vi fortfarande chans på Europaspel trots en 8e plats i ligan. Gruppvinst i kvalet mot Westerlo, Kortrijk och Oostende innebar final på undre halvan mellan oss och Zulte. Den vann vi med totalt 3-1 och åkte sedan på denna käftsmäll i kvalets sista match mot Anderlecht...

Den första hela säsongen i laget slutade vi 9a, men likt säsongen innan tog vi oss till finalen av Europaspelskvalet. Denna säsong vann vi dock mot Royal Mouscron, dessvärre så slog Köln ut oss i det efterföljande kvalet. 

Säsong 3 i Belgien var året då vi tog oss till mästerskapsslutspelet för första gången. Väl där vann vi endast en match och slutade sist vilket innebär att man inte ens får en chans i Europakvalet. 

Igår avslutades fjärde säsongen i belgiska Royal Antwerp. Slutade 4a i mästerskapsslutspelet trots att vi turades om med Anderlecht att leda ligan under hela den ordinarie säsongen. KAA Gent, som har blivit ligans köpelag, sprang om oss båda och vann titeln i den 40e och sista omgången. 5an Club Brügge vann ju såklart även cupen vilket innebar att vi fick kvala mot Charleroi om den sista Europaplatsen. Den lyckades vi lösa och har nu i skrivande stund slagit ut Rio Ave i den sista kvalrundan inför Europa Conference League. Dessförinnan besegrades även Rangers och isländska Stjarnan. 

Vi tappade på deadline day vår 20-åriga anfallstalang som slutade tvåa i skytteligan föregående säsong. 30,5m euro fick Leipzig betala för att möta hans utköpsklausul. Ersättare för honom blev lagom panikartad då det slutade med en 31-årig Gustav Engvall från ryska Arsenal Tula. 

Truppen har byggts främst genom inhemska spelare men även med hjälp utav en del spelare från Skandinavien. De två undantagen är kroaten Bosko Sutalo som anslöt gratis från Club Brügge denna sommar och holländaren Shiloh 't Zand. 

SvaraCitera
Pontus Wernbloom
(@pontus-wernbloom)
Ungdom Admin
3 augusti, 2020 20:17  

Började som arbetslös, utan erfarenhet och licenser. efter 10 stökiga år tror jag äntligen att jag hittat hem på balkan.

PW

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Ungdom Admin
3 augusti, 2020 21:40  

Säsong 2 - 2020 - Västerås IK - Division 3

In
Robin Persson - YB - Forssa BK  - Bosman
Martin Elovsson - Mål - Skene IF - Bosman
David Enström - BC - Sandvikens AIK - Bosman

Ut
-

Vi tar in tre spelare inför säsongen där Elovsson (målvakt) och Enström (mittback) går direkt in i startelvan. Robin Persson från Borlänges stolthet Forssa BK får nöja sig med att roteras i startelvan. Ut så blir det inga tapp från A-laget.

Media tror att vi ska hamna i mitten efter förstärkningarna som kommit in till laget men det går betydligt bättre än så i inledningen. I slutet av Maj när Division 3 Västra Svealand toppas av mitt Västerås IK (23 av 27 poäng på 9 matcher) så kommer Österlen FF och knackar på dörren. Österlen befinner sig då på näst sista plats i Division 2 Södra Götaland när man egentligen har en trupp för att hamna i mitten av tabellen. Efter lite övervägande fram och tillbaka ansåg jag att det var större chans att jag skulle hålla kvar Österlen i Division 2 än det hade varit att hålla "storklubben" IFK Eskilstuna bakom mig i Division 3 säsongen igenom. Efter en lyckad intervju var det dags att packa flyttlasset för första gången.

Säsong 2 - 2020 - Österlen FF - Division 2

Österlen FF hade skrapat ihop blygsamma 3 poäng på 9 matcher när jag kliver in som manager. Och vilken effekt det blev med tränarbyte. På mina 17 matcher i klubben tar vi 35 poäng och steg från 13e till 6e plats. Stor effekt fick mina sommarvärvningar. Det var dels högerbacken Hassan Saadoun som lånades in från GAIS men framförallt Kyriakos Lazaridis som lånades in från Sollentuna FK. Utöver det plockade vi med oss Viktor Sundström från Västerås IK på en fri transfer. Bäst i laget var helt klart veteranen Zoran Jovanovic som gjorde 13 poäng på sina 25 starter och snittade 7,48. Näst bäst var unga Viktor Ekblom som gjorde 14 poäng på 26 matcher och snittade 7,15.  Nedan en bild på tabellen. Under året erhöll jag ingen ny licens men jag började plugga för att erhålla nationell A-licens.

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Ungdom Admin
4 augusti, 2020 00:19  

@andreas_n älskar att det inte går spikrakt men nu tror jag att du tar det, tredje gången gillt som sagt!

@maximtsigalko riktigt riktigt sjukt att både Bayern och Leverkusen åker ur :O men gött att sånt kan hända.

SvaraCitera
trofast
(@trofast)
Ungdom
4 augusti, 2020 00:33  

Precis startat andra säsongen med Wisła Kraków efter att första säsongen kommit två trots vi var tippade att komma 10a. Tyvärr floppade vi i cupen och åkte ut i kvalet mot ett andradivisons-lag.

Har värvat in några stora pjäser till mitt 3-4-3 försvar men även ett par yngre spelare. Åkte tyvärr ut i tredje kvalomgången mot Dinamo Zagreb.

Polska lag, iallafall Wisła Kraków har väldigt fina talanger som ni bör kika på. Till exempel Aleksander Buksa, 15/16 år i början med stor potential! Tyvärr så snodde Frankfurt honom då han ej ville förnya kontrakt. Andra nämnvärda är:

Daniel Hoyo-Kowalski (15 år)

Kamil Broda (17/18 år)

Pawel Koncewicz-Zylka (15 år)

Kacper Wydra (16 år)

trashbag gillade
SvaraCitera
trofast
(@trofast)
Ungdom
4 augusti, 2020 01:27  

Journeyman

Simon Superti

Introduktion

Startade i början av spelet en journeyman där jag statade utan någon licens eller andra fotbollskunskaper. Hade i början innan jag fick jobb, väldigt, väldigt många ligor, allt ifrån Malaysia till Gibraltar. Men valet föll för det irländska laget Cobh Ramblers som spelar i den näst högsta divisionen.

Cobh Ramblers 2019-20

Jag tog som sagt över det nederlagstippade laget Cobh Ramblers där ekonomin var fullständigt bedrövlig och förväntningarna inte speciellt höga. Men efter ungefär fem omgångar och min 4-1-4-1 satt sig så slutade vi på en femte plats, och bara ett fåtal poäng ifrån kvalstrecket. På grund av detta belönades jag med "Årets Manager" i serien.

Nästa säsong i Cobh Ramblers varade inte speciellt länge. Vi vann i början av säsongen "Irländska Seniorcupen Munster" vilket resulterade i ett erbjudande ifrån Waterford, som ligger i högstadivisonen.

Waterford 2020-20

Även Waterford var ett nederlagstippat lag där jag däremot startade säsongen kanon och låg på en 3:e plats efter 10 omgångar men slutade så småningom på en 8:e plats, en plats ifrån nedflyttningskval. Efter säsongen så hade St. Patricks tränare blivit tränare och eftersom de är ett bra mycket bättre lag med bra mycket bättre ekonomi så valde jag det självklara och tog över de.

St. Patrick 2021-23

Säsong 1

I St. Patrick så flöt verkligen allting på och vi vann under min första säsong cuperna "Irländska Seniorcupen Leinster" samt "Irländska Utmanarcupen" där den sistnämnde är den Irländska motsvarigheten till Svenska Cupen. Detta var inte bara viktigt ur den ekonomiska aspekten, men även för mig, då mitt rykte ökade avsevärt med dessa vinster. Vi slutade på en 2:a plats efter att Dundalk lekte hem vinsten, som de nu gjort 14 utav 15 säsonger i rad...

Säsong 2

Den andra säsongen slutade vi även där på en respektabel andraplats samt vann "Tunnock's Caramel Wafer Challenge Cup" vilket även den ökade mitt rykte.

Under den tredje säsongen gick det dessvärre inte alls lika bra och efter lite mer än halva säsongen så valde jag att avgå efter att vi låg på en fjärdeplats och jag tog istället över den italienska laget Foggia som spelar i Serie C.

Calcio Foggia 1920 2022/23-

Säsong 1

I Serie C fungerar det lite som i Sverige där det finns fyra Serie C-divisoner där de är indelade efter vilken region de spelar i. På grund av Foggia's geografiska plats så spelade vi därmed i Serie C/C. Serie C är också lite annorlunda på grund av dess playoff. De spelar nämligen 20 lag i varje serie där lagen på 16-20:e plats kvalar neråt och där 2-10 spelar playoff till Serie B och ettan går upp direkt. När jag först tog över Foggia så låg de på en åttonde plats och skulle precis spela playoff mot Monopoli. Tyvärr förlorade jag min första match som tränare för Foggia och vi skulle få spendera nästa säsong i Serie C den med.

Säsong 2

Inför nästa säsong tog jag in ett flertal spelare som var kontraktlösa och vi bokstavligen lekte med varenda lag i serien och slutade i ööööverlägsen stil 1:a med 96p och två förluster. Tvåan Palermo skrapade "endast" ihop 77p. Vi vann även två cuper; "Italienska Super Cupen C" och Italienska Serie C Cupen" vilket även det boostade mitt rykte. Uppenbarligen vann jag för andra gången i min karriär "Årets Manager".

Säsong 3

Inför våran debutsäsong i Serie B så tog jag in ett flertal lånespelare och köpte in några billigare ungdomar och veteraner. Målet inför denna säsong var tydligt. Vi skulle överleva.

Vad hände då? Jo, vi VANN Serie B med endast 4 förluster och tre poäng ner till tvåan Udinese. Möjligtvis mitt allra stoltaste ögonblick i min FM-karriär. Tyvärr belönades jag otroligt konstigt nog inte med "Årets Manager".

Säsong 4

Efter denna sjuka säsong visste jag att ingenting är omöjligt och nu jävlar ska vi ta Serie A och fotbollsvärlden med storm! Och den kan vi lugnt säga att vi gjorde. 

Jag värvade in 18-årige Amadeus Olsson för 32mKr från IFK Norrköping vilket där och då enligt mig var ett riktigt kap. Med hans 5* potential förväntade jag mig stordåd från denne Helsingborgs-födda supertalang. Vad gjorde han då? Jo, nämligen 26 (!!!) mål på 27 matcher som 18-åring. Utmärkelserna haglade in, månadens spelare hit månadens lag dit. Årets anfallare i Serie A, årets spelare i Serie A, årets U21 i världen, och ännu mäktigare, Golden Boy & Guldskon för bäste målskytt i världen. Allting som en 18-årig debutant i Serie A. Laget slutade på en fantastisk 6:e plats (2p ifrån 4:e plats) som innebar Europa League.

Säsong 5

Europaspelet flöt på bra i gruppen men vi åkte tyvärr ut i första utslagsrundan. Jag köpte loss någon spelare från ett lån samt värvade  ett par yngre talanget. Men mycket mer än så hände ej under transferfönstret vilket visade sig vara ett genidrag då vi slutade på en 4:e plats i våran andra säsong i Serie A. Pågrund av ett skadat korsband i slutet av förra säsongen så var Amadeus borta i 8 månader vilket resulterade i endast 12 mål denna säsong vilket även har påverkat hans målskörd de övriga säsonger.

Säsong 6

Här gjorde jag samma sak, värvade inte in alls många spelare, men denna gången var det helt fel drag. En taskig 15:e plats slutade vi på. I Champions League gick det på samma sätt som det gick i Europa League. Vi klarade gruppen men åkte ut direkt i första utslagsrundan.

Säsong 7

En medioker säsong som slutade med en 8:e plats. Vad mer kan jag säga...? Inget Europa och floppade i cupen.

Internationella jobb

2024: Guinea-Bissau

2025: Guinea-Bissau

2026: Nigera

2026: Brasilien

2027: Brasilien

2028: Brasilien | Förlust i Cópa America-final | OS-guld med U23

2028: Italien

2029: Italien | Nations League-mästare

Titlar

Irländska Seniorcupen Munster

Irländska Seniorcupen Leinster

Irländska Utmanarcupen

Tunnock's Caramel Wafer Challenge Cup

Italienska Serie C Cupen

Italienska Serie C/C

Italienska Super Cupen C

Italienska Serie B

OS-guld U23

UEFA Nations League

trashbag, raca14, elfsb0rg och 2 personer gillade
SvaraCitera
Koskolainen
(@koskolainen)
Ungdom
4 augusti, 2020 09:11  

Startade FM20 med att dra igång en save med FC St. Pauli. Har ofta en dragning mot saves antingen forna storklubbar eller klubbar med intressant historia.

Första säsongen slutade med avancemang genom förstaplatsen i 2. Bundesliga efter en tight avslutning. Första säsongen i Bundesliga slutar med en plats i Europa league efter en ganska rasslande avslutning av säsongen. Andra säsongen slutar vi 4:a och får spela CL för första gången. Efter 3,5 säsongen leder jag ligan med 1 pinne i juluppehållet.

För att hålla saven lite levande satsar jag på tyska spelare med inslag av öst-Europa, några bolltrillande spanjorer och några anfallsess från Sydamerika. Annars finns det riktigt roliga spelare i tyska andra- och förstaligan. 

Tänkte skriva en rapport kring resan. Återstår att se om det blir av.

trashbag gillade
SvaraCitera
doomlord
(@doomlord)
Ungdom
4 augusti, 2020 11:04  

Första inlägget som medlem på denna sida!

Aldrig tidigare spelat FM men följt det under några års tid. Jävligt roligt att läsa om så jag tänkte ge det en chans.
Är väldigt överväldigad över allt man måste hålla koll på så började med ett lägre lag, närmare bestämt IK Virgo i div 4. (Känns lite overkligt att leda ett topplag i europa innan jag lärt mig grunderna)

Har än så länge kört 6 h och betat av 2st matcher. Att försöka sätta ihop en taktik som kändes bekväm tog sin lilla stund. Jag har även anställt en sportchef/huvudscout som får hjälpa mig hitta dom lokala talangerna. Är som sagt novis så kör på en väldigt basic 4-4-2 uppställning. 2 vinster i försäsongen än så länge men siktar på uppflyttning.

Alla tips och råd mottages gladeligen, just nu känns det mest som att jag fumlar runt lite grann.

SvaraCitera
Milotx
(@milotx)
Ungdom
4 augusti, 2020 21:39  

@doomlord

Fan vad kul, välkommen till FM! Det finns så mycket att lära och utforska att jag önskar att jag satt i dina skor just nu. Som en bra film man önskar man fick se igen från första gången.

Det är sjukt att man suttit med det här helvetets spelet i över 10 års tid. Men än har det charmen. Fyfan säger jag bara.

Hela sommaren har flugit förbi. Gick som i ett nafs. Men vad gör det när gnaget tar CL 2039.

jZstrM gillade
SvaraCitera
Pontus Wernbloom
(@pontus-wernbloom)
Ungdom Admin
4 augusti, 2020 22:05  

@doomlord stort lycka till. säker på att du kommer att älska det!

PW

SvaraCitera
Andreas_N
(@andreas_n)
Ungdom
5 augusti, 2020 09:40  
Postad av: @trashbag

@andreas_n älskar att det inte går spikrakt men nu tror jag att du tar det, tredje gången gillt som sagt!

@maximtsigalko riktigt riktigt sjukt att både Bayern och Leverkusen åker ur :O men gött att sånt kan hända.

Får vi hoppas... 😅

Dessutom ledde min orutin i Spanien till att mina TRE ”bästa” regens från första kullen knycktes av andra klubbar via klausulerna (agenten låste på 9-10 mill).

Visserligen fina pengar in men tråkigt då jag alltid vill satsa på egna produkter.

Till kull nummer två låste jag klausulen på 50 mille vid första förhandlingen... 🧐😆

SvaraCitera
wyeds
(@wyeds)
Ungdom
5 augusti, 2020 17:37  

Spelar med Norwich, satsar offensivt och helt inhemskt. Enda utländske spelare är Pedrinho som nye ägaren tvingade mig på när han köpte klubben, som nåt vallöfte. Inte mig emot dock, han har varit grym och känns lite härligt 90-tal att ha 10 britter och sen 1 fixstjärna från Brasilien på planen. Men han lär säljas i sommar.

2019/20: 8:a i PL

2020/21: 6:a i PL, kvalificerar mig därmed för Europa League (andra gången i Norwich historia, senast 1993)

2021/22: 8:a i PL, semifinal i Europa League där vi föll på bortamål mot Lazio, surt.

2022/23: 3:a i PL, Norwich kvalificerar sig för Champions League för första gången i klubbhistorien!

Låg och tampades med Manchester United och Arsenal om plats 3-4-5 nästan hela säsongen, låg fyra i stort sett hela hösten, föll ner till åttonde plats ett kort tag under vintern men fick in en sjuhelvetes formtopp under våren och gick på ett segertåg, sista 16 omgångarna: 15 segrar, 1 oavgjord. Avgörande när vi hade hemmamatcher mot Arsenal och Man U efter varandra i omgång 34 och 35. Il Capitano Todd Cantwell smackade in enda målet mot Arsenal. Mot United tog vi ledningen, tappade till 1-2, men kom tillbaka till 2-2 och i slutet tryckte unge stjärncentern Adam Idah in 3-2.

Kör 4-2-3-1 med gegenpress. Screenshot på taktiksidan.

Mål: Archie Mair. Nu 22-årig skotte som fanns i klubben när jag tog över. Efter att ha stått på tillväxt i några år (senast bakom Nick Pope) fick han ta över som ny förstemålvakt inför säsongen. 19 hållna nollor och stor utveckling hela säsongen. Har två lovande regen-målvakter men med Mair i buren kan de få lång tid på sig att utvecklas.

B H: Max Aarons. Lyckats behålla honom så här långt men är nu jävligt sur för att han inte fick gå till Man City i januari (när de har skitsäsong och slutade nia lol). Hoppas få honom att stanna ändå för satan vad bra han är. Otroligt att han inte fått göra a-landslagsdebut än.

B C: Ben Godfrey. En jävla klippa som jag fått hålla hårt i likt Aarons. Har lyckats undvika att han ska surna till genom att hinna ge honom nya feta kontrakt innan storklubbar hinner komma flörtandes, senast nu under våren förlängde han till 2028.

B C: Nohan Kenneh. Plockade in honom från Leeds när han var 17, stått på tillväxt ett tag men tog under säsongen över den här mittbacksplatsen från Axel Tuanzebe. Hade innan tänkt att hans svaga huvudspel gjorde att han lämpade sig bättre som mittfältare men det har funkat som mittback ändå och han utvecklas fint. Gillar att ha en vänsterfot som uppspelsfot med bredvid Godfrey.

B V: Jamal Lewis. I samma skara som Aarons och Godfrey, en guldklimp jag sliter hårt med att behålla år för år. Kutar skitsnabbt upp och ner för kanten matcherna igenom och matar in assist och smäller in bollar i krysset ibland. Ska försöka få honom att signa nytt kontrakt igen nu.

M C: Kalvin Phillips. En till som inte blir helt lätt att behålla. Pungade ut 180 miljoner till Leeds för honom 2020 och det har det varit värt, mer än nånsin nu med 12 mål och 7 assist som sittande mittfältare. Släng dig i väggen Frank Lampard (som för övrigt tränar Bournemouth nu). Tar många fasta och dunkar in många långskott. Arbetar som en häst.

M C: Alfie McCalmont. En till Leeds-kille, verkligen plundrat dem. Köpte honom i första januarifönstret och han har växt år för år som vår playmaker, snirklig finlirare bredvid hårdare Phillips. Inte lika målfarlig som Phillips men förutom 10 assist har han många hockeyassist där utöver.

OM H: Pedrinho. Fixstjärnan. Ägaren plockade in honom i januari 2020. 20/21 smällde han in 13+14. Inte nått de siffrorna igen men kan vinna matcher på egen hand. Men ska nog kränga honom i sommar, plockade in Jarrod Bowen (från början i Hull men gick till Liverpool i spelet) i januari som ersättare, har även Karamoko Dembele att tillgå, och Bowen har redan visat att han kan ta över lätt.

OM C: Jude Bellingham. Wonderkiden värvades förra sommaren. Haft lite olika spelare på den här positionen, innan honom var det Phil Foden på lån. Bra första säsong men hoppas han växer ytterligare, vill ha mer mål/assist härifrån, men måste kanske ändra rollen lite.

OM V: Todd Cantwell. Han fick ta över kaptensbindeln för ett par år sen väldigt ung i brist på alternativ och då jag ville gärna att en egen produkt skulle ha den. Gjorde 10+10 första säsongen, 9+7 andra, lite tyngre sen men liten comebacksäsong nu med 8+8, framför allt en stark vår efter att jag roddat med taktiken lite, satte flera viktiga mål.

A C: Adam Idah. Hade egentligen tänkt ha kvar Pukki ett tag men Idah konkurrerade ut honom redan första säsongen som 18-åring. 10 mål då, 23 sen (tvåa i skytteligan), 12, och nu 24 mål och skyttekung. Kan hamna i måltorka ibland men också i stim så vafan.

Jarrod Bowen som lär bli ordinarie nästa säsong. Unge Daniel Adshead är jag svag för men han har svårt att konkurrera ut nån av Phillips eller McCalmont. Reece McAlear likaså.

Mina bästa regens så här långt är OM/AC Chris Ballinger, vänsterbacken Daniel Beech, OMC:n Ryan Wood, backen Bram Cross, mittfältaren Francis Baker och målvakterna Kyelan Kennedy och Adie Foley. Vill satsa så mycket som möjligt på ungdomsakademin, långsiktigt mål förstås att ha helt egen producerat lag.

fd Bütters

trashbag, trofast, Kenka och 3 personer gillade
SvaraCitera
Yngvesson
(@yngvesson)
Ungdom
5 augusti, 2020 17:48  

Jag spelar med Skala IF, en fin förening från en fiskeby i Färöarna.

Målet är, som vanligt, att vinna Champions League, något som kan bli omöjligt då jag valt att bara spela med egna talanger. Det vill säga att jag inte värvar några spelare. Jag har nu spelat färdigt säsongen 2032 och vi har totalt 2 ligatitlar. 

Efter framgången där vi nådde EL-gruppspelet så lyckades vi bli en proffsklubb och kan nu utmana mer och mer. Detta trots att en spanjor gick och pumpade in pengar i en av de rivaliserande klubbarna. Något som gjorde att NSI kunde erbjuda över 500k i månaden till spelare.

Nu tappar vi tyvärr vår bäste spelare gratis till Al-Wehda i Saudiarabien, men vi blickar framåt och hoppas på att våra förbättrade faciliteter kan ge oss möjligheter att faktiskt utbilda fler fantastiska fotbollsspelare i framtiden.

Nedan kan ni se utvecklingen i föreningen under min tid här, frågor på detta tas med min advokat.

Vi ser fram emot Skalas framtida äventyr och jag kommer skryta om allt bra som händer framöver. 

trashbag, trofast, Mr.K och 1 personer gillade
SvaraCitera
Sida 2 / 5