Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor

Sida 9 / 9

Daniel Agger
(@daniel-agger)
Ungdom

hej har gjort en databas men nu har alla spelare och ledare jag skapat fått dubbel spelarhistorik,spåkkunskaper,intespelarhistorik och dagar i klubb hur fixar jag det utan att behöva ändra varje person.

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU

Postad av: @daniel-agger

hej har gjort en databas men nu har alla spelare och ledare jag skapat fått dubbel spelarhistorik,spåkkunskaper,intespelarhistorik och dagar i klubb hur fixar jag det utan att behöva ändra varje person.

Låter väldigt konstigt. Har inget svar på det tyvärr.

SvaraCitera
AndyE
(@andye)
Ungdom

Har just startat en ny save med ett division 2-lag i Sverige. Startade mid season (engelskt startdatum) och hamnar således 6 matcher in i säsongen med min division 2 klubb. Säsongen verkar bara vara 13 omgångar lång. Antar att det är för att Corona slog till i år. Kommer detta justeras när jag avancerar i spelet så att säsongen 2021 blir längre eller kommer alla division 2-säsonger vara så här korta i min save?

SvaraCitera
Kristijan
(@kristijan)
Ungdom

Postad av: @andye

Har just startat en ny save med ett division 2-lag i Sverige. Startade mid season (engelskt startdatum) och hamnar således 6 matcher in i säsongen med min division 2 klubb. Säsongen verkar bara vara 13 omgångar lång. Antar att det är för att Corona slog till i år. Kommer detta justeras när jag avancerar i spelet så att säsongen 2021 blir längre eller kommer alla division 2-säsonger vara så här korta i min save?

Det gäller bara första säsongen och efter det kommer serierna att spelas som vanligt. 

AndyE gillade
SvaraCitera
lozon
(@lozon)
Ungdom

Går det på något sätt (inklusive ta bort någon konsortium filp i mappen t ex future_chairmen.edt"
"valid_takeovers_only.edt" från steam-mappen?

Stängde precis ner mitt spel och är så pissförbannad, jag hade en lokal president som älskade sin klubb och vi jobbade saktamen säkert att via smarta försäljningar, prispengar etc bygga upp något stort och så kommer en stenrik oljearab och gör oss till PSG. vad är ens poängen med att spelar på sitt sätt om detr ändå närsomhelst bara kan förstöras, vill bara spy 🙁

edit: har raderat min enda save på 7 säsonger och kommer aldrig mer spela FM igen, vilken skitgrej!!!!

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU

Postad av: @lozon

Går det på något sätt (inklusive ta bort någon konsortium filp i mappen t ex future_chairmen.edt"
"valid_takeovers_only.edt" från steam-mappen?

Stängde precis ner mitt spel och är så pissförbannad, jag hade en lokal president som älskade sin klubb och vi jobbade saktamen säkert att via smarta försäljningar, prispengar etc bygga upp något stort och så kommer en stenrik oljearab och gör oss till PSG. vad är ens poängen med att spelar på sitt sätt om detr ändå närsomhelst bara kan förstöras, vill bara spy 🙁

edit: har raderat min enda save på 7 säsonger och kommer aldrig mer spela FM igen, vilken skitgrej!!!!

Tyvärr så fotbollen ser ut 2021.

SvaraCitera
SolidLiquid
(@solidliquid)
Ungdom

🤑 🤑 🤣 🤣 

SvaraCitera
lozon
(@lozon)
Ungdom

@peter-hecktor

Går det inte att ta bort det på nåt sätt? känns ju jättekonstigt att jag vore den enda som stör sig på det, rättare sagt omöjligt.

När man ska få fram de rätta namnen t ex Champions League etc så tar man bort en massa filer. Jag noterade att det också fanns "future_chairmen.edt" och "valid_takeovers_only.edt" där det inte stod något om att dessa skulle tas bort.

Vad händer om man gör det? det låter ju som något som det skulle kunna röra sig om?

tack!

SvaraCitera
lozon
(@lozon)
Ungdom

@peter-hecktor

Går det inte att ta bort det på nåt sätt? känns ju jättekonstigt att jag vore den enda som stör sig på det, rättare sagt omöjligt.

När man ska få fram de rätta namnen t ex Champions League etc så tar man bort en massa filer. Jag noterade att det också fanns "future_chairmen.edt" och "valid_takeovers_only.edt" där det inte stod något om att dessa skulle tas bort.

Vad händer om man gör det? det låter ju som något som det skulle kunna röra sig om?

tack!

Ingen som vet 🙁 måste ju gå att ordna det på något sätt jag kan omöjligen vara den enda som får spelet förstört pga det!

tack på förhand!

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

@peter-hecktor

tack!

Ingen som vet 🙁 måste ju gå att ordna det på något sätt jag kan omöjligen vara den enda som får spelet förstört pga det!

tack på förhand!

Testa, har själv ingen aning. Du verkar ju sugen så varför inte? Glöm inte lägg filerna som backup någonstans 🙂

SvaraCitera
Palst
(@palst)
Ungdom

Annars kan du ju spela i ett land som inte tillåter takeovers på det sättet? Kanske inte den bästa lösningen med tanke på att du blir lite låst i vissa länder, men CL finns ju alltid. :))

SvaraCitera
xilef
(@xilef)
Ungdom

Hej!

Funderat lite kring mentorskap och de dolda attributer som finns.

Läser man om de dolda attributerna nämns ofta 7 stycken. Tittar man i editor hittar man fler än så, runt 12 stk.

De som nämns är:

Ambition, kontroversiell, lojalitet, press, professionalism, sportslig, temprament. (översatt från engelska).

Utöver dom finns också:

Anpassningsförmåga, jämnhet, oschysst spel, viktiga matcher, skadebenägen, mångsidig.

Jag gör ett antagande att de nedre styckets hemliga attributer inte påverkar personligheten?

Jag antar också att mentorskap då inte påverkar dom attributerna?

För jag antar vid mentorskap(väligt mycket antaganden nu) att det är de övre 7 attributerna som ändras till att bli samma som mentorns värden på de 7 attributerna? I och med att det är dom som avgör personligheten?

Tänker jag rätt med detta?

Det kan i sådana fall bli ett dilemman om en ungdom har 17 professionalism och tex 10 på övriga 6 dolda attributer medan mentorn har 15 professionalism och 14 på övriga.

Förutsatt att det likt beslutsamhet kan sänkas beroernde på mentorns värden.

Dvs att ungdomens professionalism skulle sänkas medan övriaga höjs.

Upplys mig gärna ni som har koll eller erfarenhet.

Saknar överlag experiment för mentorskap.

För några år sedan fick ungdomen samma personlighet som mentorn på ca 6 månader där det var 1 on 1 mentorskap.

Hur lång tid upplever ni att det tar nu? Inte spelat lika mycket FM på senare år så har dålig koll sen det nya systemet med mentorskap.

mvh

SvaraCitera
xilef
(@xilef)
Ungdom

Uppdaterar lite!

Det verkar som att alla dolda attributer påverkas. Snarare än de 7 som nämns som de som bildar en personlighet.

Tex är Jonas Svensson mentor åt Ahmedhodzic. Fick nyss ett meddelande från ass om mentorarbete. Där står det att Ahmedhodizic har förbättrat sin lojalitet men försämrat sin anpassningsförmåga och press.

Jonas Svensson har personligheten proffsig. Därav behöver det, som jag antydde i första inlägget, inte alltid vara bra att låta någon med "positiv" personlighet vara mentor åt någon annan.

Proffsig bygger främst på professionalism. Men spelaren kan ju ha sämre i press, jämnhet, stora matcher osv. Då är frågan om det är värt att låta den personen vara mentor.

Dessa dolda attributer är ju inte mer synliga än vad som sägs i scoutrapporten. Därav kan det vara svårt att veta en spelares värden på de dolda attributerna.

SvaraCitera
Rolf
 Rolf
(@rolf)
Ungdom

Hej,

har försökt att komma åt den senaste / sista uppdateringen till FM 20 men den finns inte kvar. 
någon som kan hjälpa mig att hitta den? 

på förhand tack 🙏 

SvaraCitera
Rolf
 Rolf
(@rolf)
Ungdom

Någon? 
snälla 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Det är i så fall om @peter-hecktor har kvar en nånstans..

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU

Postad av: @daniel-nilsson

Det är i så fall om @peter-hecktor har kvar en nånstans..

Nope. Har bara till FM21!

SvaraCitera
Fredde78
(@fredde78)
Ungdom

Kan man ta bort financial fair play via editor på FM 2019 eller 2020?

Tacksam för svar 

Mvh Fredrik 

SvaraCitera
Sida 9 / 9