Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor  

Sida 6 / 7
  RSS

jonatannk
(@jonatannk)
Ungdom
5 november, 2020 10:01  

Någon som sitter på nationsflaggor som går att använda vid spelarpresentationer i exempelvis rapporter eller "Vilket lag är du"-tråden?
Vet att jag fick en länk till hemsidan eurobasket.com på den föregående FMS-sidan, innan uppdateringen, men har tappat den länken.

Who has two thumbs and doesn't give a crap?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin
5 november, 2020 16:56  
Postad av: @northwinds

@daniel-nilsson

Hur lyckas man egentligen med att baka in den typen utav klausulen och samtidigt få bra betalt för spelaren? Jag får mer eller mindre alla bud tillbakadragna.

Kan det bero på att du sätter en för hög summa på dina spelare i diskussionerna? Jag brukar utan problem kunna baka in 40/50% och diskutera vidare.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin
5 november, 2020 16:57  
Postad av: @jonatannk

Någon som sitter på nationsflaggor som går att använda vid spelarpresentationer i exempelvis rapporter eller "Vilket lag är du"-tråden?
Vet att jag fick en länk till hemsidan eurobasket.com på den föregående FMS-sidan, innan uppdateringen, men har tappat den länken.

https://www.eurobasket.com/  och sen bara högerklicka på valfri flagga 🙂

SvaraCitera
jonatannk
(@jonatannk)
Ungdom
6 november, 2020 14:24  

@daniel-nilsson det var så enkelt, alltså.. tack! 😀

Who has two thumbs and doesn't give a crap?

SvaraCitera
Northwinds
(@northwinds)
Ungdom
7 november, 2020 20:36  

@daniel-nilsson

En fullt möjlig anledning men jag tycker att med tanke på hur stora summor man kan få sett till spelarnas värde så borde det vara fullt möjligt att begära spelarens värde plus klausul. Det är kanske mindre svårt att baka in en sådan klausul gällande en färdig produkt jämfört med en lovande talang?

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom
8 november, 2020 20:31  

Kommer betan på tisdag?

SvaraCitera
Anders
(@anders)
Ungdom
12 november, 2020 11:42  

Försöker hitta vart lägga helallsvenskan men hittar inte på Mac, nån som vet? Som det står på sidan vart lägga den, finns inte typ.

Samma sak med riktiga namn filerna. Dem mapparna finns lizom inte på magen?

Sen, 20.4.0 är det senaste update?

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
Postad av: @anders

Försöker hitta vart lägga helallsvenskan men hittar inte på Mac, nån som vet? Som det står på sidan vart lägga den, finns inte typ.

Samma sak med riktiga namn filerna. Dem mapparna finns lizom inte på magen?

Sen, 20.4.0 är det senaste update?

Finns dolda mappar. Har du testat att bläddra bland lokala filer i Steam?

SvaraCitera
Anders
(@anders)
Ungdom
Jag får kolla sen men dem användarnamn sen bibliotek och så finns.
Men Hitta typ usernamn sen mappen dela och sen fm mappen med Edit data men helsvenskan syns inte i spelet så måste vara fel mapp ändå

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin

Databaser för FM20 på Mac ska ligga i följande mapp: Bibliotek/Application support/Sports Interactive/Football Manager 2020/Editor Data

Biblioteksmappen är dold, men man kan komma åt den genom att gå in på finder och trycka på alt-knappen medan man är inne på "gå" i toppmenyn. Finns en bra guide HÄR.

Angående fake-filerna så finns det via Steam som Hecktor skrev. Gå in på ditt bibliotek på Steam och högerklicka på FM20 och välj "hantera" > "bläddra bland lokala filer". I mappen nedan finns vissa fake-filer som man behöver ta bort.

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Football Manager 2020\data\database\db\2040\lnc\all

Och ja, 20.4.0 är den senaste uppdateringen. Skriv gärna om det är några oklarheter 🙂

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
Anders
(@anders)
Ungdom

Man Tackar så mycket, ska kolla det sen när jag inte jobbar.

Micke gillade
SvaraCitera
TeamAdam
(@teamadam)
Ungdom
14 november, 2020 16:17  

Har någon erfarenhet av FM Touch på padda? Tänkte kirra det men har dålig koll på hur spelvärt det är samt vilken typ av padda som är lämplig för den. 
Tips på någon typ iPad? Kommer i stort sett enbart använda iPaden för FM Touch isf 

SvaraCitera
soton666
(@soton666)
Ungdom
17 november, 2020 07:17  

Hur får man U23 och U18 ikoner under utvecklingscenter? Nu måste jag gå in i utvecklingscenter för att att komma åt truppen. 

SvaraCitera
Kristijan
(@kristijan)
Ungdom
17 november, 2020 08:26  
Postad av: @soton666

Hur får man U23 och U18 ikoner under utvecklingscenter? Nu måste jag gå in i utvecklingscenter för att att komma åt truppen. 

För att få ikonerna av U23 och U18 trupperna måste du sköta den individuella träningen för dessa lag.  

SvaraCitera
soton666
(@soton666)
Ungdom
17 november, 2020 13:04  

@kristijan tack

SvaraCitera
Anders
(@anders)
Ungdom
22 november, 2020 12:06  

@micke

hej, var ett tag sen, vilka fake filer var det nu då man skulle ta bort? vad hette dem?

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin
22 november, 2020 12:46  
Postad av: @anders

@micke

hej, var ett tag sen, vilka fake filer var det nu då man skulle ta bort? vad hette dem?

HÄR finns en bra guide till detta. Det handlar bland annat om dessa filer: fake.lnc; lic_dan_swe_fra.lnc; nleague.lnc

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom
22 november, 2020 14:01  

Har försökt nå CD-ON via deras kundtjänstmail för att reda ut om jag beställt den digitala eller fysiska utgåvan. Men har inte ens fått svar än. Har skrivit TRE gånger, TRE olika dagar men ändå inget svar. Jävla skit.. 

Någon annan som varit med om liknande med CD-ON?

This post was modified 7 dagar sedan by zXc

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom
22 november, 2020 14:02  

Har haft ett uppehåll från FM i ca två månader nu, så nu är man duktigt sugen på FM21 😍 🤩 

Brukar ni också ha ett uppehåll innan nya utgåvor ska komma? 

This post was modified 7 dagar sedan by zXc

SvaraCitera
Kristijan
(@kristijan)
Ungdom
22 november, 2020 14:16  
Postad av: @zxc

Har haft ett uppehåll från FM i ca två månader nu, så nu är man duktigt sugen på FM21 😍 🤩 

Brukar ni också ha ett uppehåll innan nya utgåvor ska komma? 

Ja, det brukar bli uppehåll innan. Mellan en och två månader bukar det uppehåller vara på. 

SvaraCitera
Sida 6 / 7