Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor  

Sida 4 / 4
  RSS

Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Ungdom Admin
14 september, 2020 14:02  
Postad av: @sonofstone

Hur tänker ni kring attribut för en speciell roll.
Dvs om jag på en spelare sätter en speciell roll t ex Mittback - Försvar. Så markeras de attribut som anses viktigast för den positionen. Om jag sedan ska jämföra mina spelare vem som är bäst lämpad för denna plats. Summerar ni bara de attribut som markerats eller viktar ni dessa attribut på något vis. Ja hur tänker/gör ni kring detta?

Det beror lite på. Oftast är det primärt de viktigaste attributen för den specifika rollen tillsammans med generella attribut som är viktiga. Sekundärt är det resterande attributen. Men så kanske jag vill ha in någon som är längre och då får man kanske släppa på vissa attribut.

SvaraCitera
SonOfStone
(@sonofstone)
Ungdom
18 september, 2020 10:17  

Idag när jag starta FM så vid ladda senaste spel där mitt klubbmärke brukar vara är helt tomt...
Någon som vad som hänt?
Inga ändringar alls gjorda sedan i förrgår då jag spelade sist. Känns ju lite surt om allt bara försvunnit vilket iofs verka osannolikt.
Tacksam för svar/tips!

SvaraCitera
SonOfStone
(@sonofstone)
Ungdom
18 september, 2020 10:20  

Löste sig och paniken har lagt sig 🙂

Micke gillade
SvaraCitera
SonOfStone
(@sonofstone)
Ungdom
18 september, 2020 10:27  

@daniel-nilsson Färgerna som visas på vissa attribut beroende på vilken roll spelaren har, blåa och gröna. Vad innebär dessa?
Och är det mer eller mindre endast dessa som är mest intressanta att titta på och jämföra spelare inom samma position?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Ungdom Admin
18 september, 2020 12:57  
Postad av: @sonofstone

@daniel-nilsson Färgerna som visas på vissa attribut beroende på vilken roll spelaren har, blåa och gröna. Vad innebär dessa?
Och är det mer eller mindre endast dessa som är mest intressanta att titta på och jämföra spelare inom samma position?

Grön = Nyckel
Blå = Föredragen

Nyckelattributen är således de viktigaste attributen.

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom
21 september, 2020 10:13  

Vad är det bästa sättet att lämna en klubb på? 

Jag har försökt att både lämna genom att mitt kontrakt går ut och jag därefter helt enkelt söker mig vidare, samtidigt så har jag avgått självmant när jag märkt att det inte kanske gått som man hade hoppats på (speciellt med landslag), men även såklart det klassiska när man blir rekryterad av andra klubbar medan man har ett kontrakt. 

Har dock aldrig blivit "välkommen" tillbaka till en klubb igen. När jag ansökt till samma jobb så får jag oftast ett meddelande där styrelsen säger "sist du va här så gjorde du kaos" typ. Så ser man Zidane få kicken för att ändå lyckas bli anställd bara någon säsong senare, av just Real Madrid eller Juventus. 

Så min fråga är - för att vara välkommen tillbaka till klubben man coachar för tillfället. Hur lämnar man den på bästa sätt så att man har chanser att återvända om tillfället ges? 

vicke231 och Micke gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
21 september, 2020 14:49  

@maximtsigalko Mycket bra fråga. Har faktiskt aldrig återvänt till någon klubb på FM20 så jag kan inte svara på det. Någon annan som vet?

SvaraCitera
vicke231
(@vicke231)
Ungdom
21 september, 2020 15:10  

@maximtsigalko Bra fråga. Jag har ett par gånger återvänt till en klubb efter att ha blivit sparkad på de äldre upplagorna av FM. Dock har det säkerligen varit minst fem säsonger mellan mina två sejourer i klubben.

Vet med säkerhet även att jag har återvänt till en klubb som jag självmant lämnat mitt under en säsong, dock även i detta fall med en drös säsonger emellan! Som sagt inte hänt på FM20 men har svårt att tänka mig att de ändrat på detta. Kanske helt enkelt behövs lite tid? Om du nu inte redan provat detta vill säga. Är väll ändå relativt logiskt att en vettig klubb inte vill ha tillbaka en tränare inom de närmsta fem åren eller så, även om det stundtals har hänt IRL i galna Italienska lag som Genoa, Palermo etc. 

SvaraCitera
Sida 4 / 4