Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor  

Sida 3 / 4
  RSS

Hampusswardh
(@hampusswardh)
Ungdom
6 september, 2020 12:14  

@micke Yes, mac och Steam 

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin

@hampusswardh Mapparna för FM har flyttats till FM20 av någon märklig anledning. Det lättaste sättet att nå mapparna är att gå in på Finder och trycka på "Gå" i toppmenyn. Om du då håller nere alt-knappen så syns en mapp vid namn bibliotek, tryck på den. Sedan väljer du application support > Sports Interactive > Football Manager 2020. Om du ska ladda ner FMSU läggs den i mappen editor data. 

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
Hampusswardh
(@hampusswardh)
Ungdom

@micke oj, detta visste jag verkligen inte om. Stort tack för hjälpen, hittade alla mappar här nu 🙂 

Micke gillade
SvaraCitera
Halge
(@halge)
Ungdom
6 september, 2020 12:43  

Tjo! Några frågor som jag hoppas nån av er kan hjälpa mig med = ) 

1) Är inne i mitten på 2026 nu. Vunnit allt som går att vinna med Djurgården. Ligger ca 2md+ på kontot och är obesegrad i allsvenskan sedan 2023.. Har försökt tajta hål i huvudet på ordförande att bygga en ny arena. 
Jag anser att vi bör ha en egen arena och inte dela med Hammarby... = ) 
Ni som spelar med just djurgården. OM ni har lyckats, när har dom gått med på en ny arena? 

2) Jag kan endast erbjuda deltidskontrakt åt mina scouter. Medans Falkenberg har sina på heltidskontrakt.
Varför är de så? 

3) Jag kan anställa 1 Chefssjukgymnast, 1 Huvudläkare, 1 chef för idrottsvetenskap, 5 fysioterapeuter och 2 idrottsvetare men ingen läkare. Vad krävs för att kunna ha egna läkare?

I övrigt så har jag en träningsanläggning i världsklass, toppmoderna faciliteter för dataanalys. En ungdomsanläggning i absolut världsklass. Även min juniororganisation är exceptionell samt ungdomsrekryteringen. 

Som resultat av de har min ungdomsorganisation fått fram "underbarn" dom senaste 2 säsongerna. Med andra ord så kan jag inte uppgradera nått mer i föreningen. 

Djurgården som lag ligger på 8e plats bland Europas bästa klubbar samt har ett rykte som "världsberömd" 

// Halge

This post was modified 3 veckor sedan by Halge

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Ungdom Admin
6 september, 2020 17:21  
Postad av: @halge

Tjo! Några frågor som jag hoppas nån av er kan hjälpa mig med = ) 

1) Är inne i mitten på 2026 nu. Vunnit allt som går att vinna med Djurgården. Ligger ca 2md+ på kontot och är obesegrad i allsvenskan sedan 2023.. Har försökt tajta hål i huvudet på ordförande att bygga en ny arena. 
Jag anser att vi bör ha en egen arena och inte dela med Hammarby... = ) 
Ni som spelar med just djurgården. OM ni har lyckats, när har dom gått med på en ny arena? 

2) Jag kan endast erbjuda deltidskontrakt åt mina scouter. Medans Falkenberg har sina på heltidskontrakt.
Varför är de så? 

3) Jag kan anställa 1 Chefssjukgymnast, 1 Huvudläkare, 1 chef för idrottsvetenskap, 5 fysioterapeuter och 2 idrottsvetare men ingen läkare. Vad krävs för att kunna ha egna läkare?

I övrigt så har jag en träningsanläggning i världsklass, toppmoderna faciliteter för dataanalys. En ungdomsanläggning i absolut världsklass. Även min juniororganisation är exceptionell samt ungdomsrekryteringen. 

Som resultat av de har min ungdomsorganisation fått fram "underbarn" dom senaste 2 säsongerna. Med andra ord så kan jag inte uppgradera nått mer i föreningen. 

Djurgården som lag ligger på 8e plats bland Europas bästa klubbar samt har ett rykte som "världsberömd" 

// Halge

1) -

2) Jag har för mig att det är en bugg då jag hade liknande problem med Malmö FF.

3) Läkare är en roll som vi inte kan styra över, varför vet jag inte.

I övrigt riktigt bra jobbat, du ska vara stolt!

Halge gillade
SvaraCitera
Mossan78
(@mossan78)
Ungdom
7 september, 2020 22:17  
  1. Bugg? 
    Tänkte lösa en utköpsklausul på 120 miljoner på en spelare. Det står klart och tydligt att det er 120 som gäller. När jag erbjuder 120 så vägrar dom sälja? Den där gröna ikonen kommer liksom inte upp när man annars lägger ett bud son motsvarar klausulen...kan en klubb neka detta??

SvaraCitera
Mossan78
(@mossan78)
Ungdom
7 september, 2020 23:10  

Någon som har en lösning på detta?

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
8 september, 2020 07:43  

@mossan78 Låter som en bugg!

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Ungdom Admin
8 september, 2020 17:33  
Postad av: @mossan78
  1. Bugg? 
    Tänkte lösa en utköpsklausul på 120 miljoner på en spelare. Det står klart och tydligt att det er 120 som gäller. När jag erbjuder 120 så vägrar dom sälja? Den där gröna ikonen kommer liksom inte upp när man annars lägger ett bud son motsvarar klausulen...kan en klubb neka detta??

Bara för att förtydliga; du lägger budet så att övergången ska ske direkt va?

SvaraCitera
Mossan78
(@mossan78)
Ungdom
8 september, 2020 19:04  

@daniel-nilsson ja....andra bud jag lagt i alla år jag har spelat så kommer den där gröna ikonen upp att budet motsvarar utköpsklausulen. Men nu funkar det inte...har fungerat på fm 2020 tidigare men inte med den här killen

SvaraCitera
Mossan78
(@mossan78)
Ungdom
8 september, 2020 19:09  

@daniel-nilsson

kom på problemet!! Hade lagt att transfer skal ske efter säsongen, när jag ändrade till ”nästa tillgängliga” så funka det!

SvaraCitera
Andreas_N
(@andreas_n)
Ungdom
10 september, 2020 13:53  

Reservlagets tränare väljer fel taktik

Jag har valt att reservlaget ska spela A-lagets 3-4-3, men ändå så kör B-tränaren med sin favorituppställning, 4-2-3-1.

Varför går han emot instruktionen? Väldigt störande...

Känns knöligt att hitta en vettig B-tränare som har min taktik som sin favorit.

Spelar i La Liga på FMT (iOS) om det har någon betydelse.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Ungdom Admin
10 september, 2020 17:19  
Postad av: @andreas_n

Jag har valt att reservlaget ska spela A-lagets 3-4-3, men ändå så kör B-tränaren med sin favorituppställning, 4-2-3-1.

Nu är jag tyvärr inte insatt i FMT, men pratade med en kompis som spelar det.

Det enda han kunde tänka sig bero på var om det var i Spanien det gällde, dvs att du har ett B-lag som spelar i samma seriesystem som ditt A-lag. Då är det ju lite andra regler!

SvaraCitera
Andreas_N
(@andreas_n)
Ungdom
11 september, 2020 05:31  
Postad av: @daniel-nilsson

Det enda han kunde tänka sig bero på var om det var i Spanien det gällde, dvs att du har ett B-lag som spelar i samma seriesystem som ditt A-lag. Då är det ju lite andra regler!

B-laget spelar i tredjedivisionen och A-laget i La Liga.

Vad menar du med ”andra regler”? 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Ungdom Admin
11 september, 2020 13:29  
Postad av: @daniel-nilsson

B-laget spelar i tredjedivisionen och A-laget i La Liga.

Vad menar du med ”andra regler”? 

Ett B-lag i Spanien är mer självständigt än ett reservlag i exempelvis Sverige.

Micke och Andreas_N gillade
SvaraCitera
SonOfStone
(@sonofstone)
Ungdom
12 september, 2020 12:34  

Hej!
Ny på både FM2020 och ny här på forumet. Så ha i tanke att ni pratar med en rookie nu 🙂

Jag har tagit mig an Tvååkers IF i div 1. En klubb som när du startar har 0kr i övergångsbudget och lönetaket är redan nått. Klubbkassan är på ett par hundratusen minus och ett stadigt minus för varje månad som går.
Spelarna är värda småpengar så säljer jag hela truppen kommer jag inte ens upp i på plus :-))

Flyttat upp 16 åringar och några från reservlaget för att få ihop min trupp.
Sportsligt går det ok så här i början av säsongen. Ligger femma men bara 2 poäng från andra plats.
Men publikintäkter på ca 250 åskådare är också rätt skralt 🙂

Så min fråga är, hur ska man tänka gällande ekonomin i denna situationen?

Tacksam för lite råd.

//SoS

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom
12 september, 2020 12:40  

@sonofstone

Ta dig till Superettan bara så börjar pengarna rulla in. I div 2 och 1 så vinner du inga prispengar baserat på hur du slutar i tabellen.

Hmm, annat än det så är det väl att komma så långt i Svenska cupen som möjligt. 

SvaraCitera
SonOfStone
(@sonofstone)
Ungdom
12 september, 2020 21:21  

@armada Jag får helt enkelt försöka göra guld av skit 🙂
Tack för att du svarade 🙂

/SoS

SvaraCitera
SonOfStone
(@sonofstone)
Ungdom
14 september, 2020 10:07  

Hur tänker ni kring attribut för en speciell roll.
Dvs om jag på en spelare sätter en speciell roll t ex Mittback - Försvar. Så markeras de attribut som anses viktigast för den positionen. Om jag sedan ska jämföra mina spelare vem som är bäst lämpad för denna plats. Summerar ni bara de attribut som markerats eller viktar ni dessa attribut på något vis. Ja hur tänker/gör ni kring detta?

SvaraCitera
Northwinds
(@northwinds)
Ungdom
14 september, 2020 13:49  

@sonofstone

Om det inte skiljer allt för mycket gällande attributerna så är det enbart efter att ha sett de spela och givit de sin chans att prestera som man kan göra en slutgiltig bedömning i mitt tycke. De dolda attributerna betyder väldigt mycket. 

SvaraCitera
Sida 3 / 4