Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Hörn/inkast taktik  

RSS

Donny
(@donny)
Ungdom
7 augusti, 2020 21:33  

Hej,

Sitter någon på bra fungerande hörn och inkastvarianter så ladda gärna upp eller länka tips.

Har just nu en en taktik jag är nöjd med men får inte till hörnor och inkast så att det genererar lite extra mål/målchanser

Tack på förhand

Citera
Topic Tags
juanele77
(@juanele77)
Ungdom
7 augusti, 2020 21:55  

Knap har bra fasta i sina taktiker.  Vänsterback tar vänster inkast och Vänsterytter tar hörnor från vänster.

Samma på högersidan. Bara ladda hem någon av hans taktiker och kopiera fasta.

https://community.sigames.com/topic/451185-fm-20-tactic-list-and-fm-19-recommended-tactic-list/page/292/#comments

SvaraCitera
JS7
 JS7
(@js7)
Ungdom
7 augusti, 2020 22:06  

Har för mig att långa inkast är ett framgångsrikt på denna upplaga, har själv kört det och gjort en hel del mål.

SvaraCitera
Phansell
(@phansell)
Ungdom
12 augusti, 2020 14:58  

Någon som testat denna inkast-taktik?

https://www.fmrensie.net/2020/06/08/fm20-short-throw-in/

"I came like a king, left like a legend."
- Zlatan Ibrahimovic

SvaraCitera
Donny
(@donny)
Ungdom
13 augusti, 2020 10:12  

nix, men ska prova 

SvaraCitera
Clutchness
(@clutchness)
Ungdom
15 augusti, 2020 20:51  

Har spelat med långa inkast med mitt Malmö FF och min journeyman (låga divisioner) under praktiskt taket hela FM20. Har haft oerhörd framgång och sprutar in mål i alla möjliga nivåer.

Har testat olika varianter av det långa inkastet.

Vissa gånger har jag lurat bort försvarande spelare genom att plocka mina mindre bra huvudspelare till bortre stolpen och utanför boxen, för att placera mina starka mittbackar och någon targetspelare på främre stolpen och på målvakt. Har jag generellt bra styrka och spänst i laget skickar jag fram alla, med de starkaste på främre stolpen, och de kan gröta in mål ändå.

Donny gillade
SvaraCitera