Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] FMSU (FMSweden Update)  

Sida 5 / 7
  RSS

aandreaslarsson
(@aandreaslarsson)
Ungdom
9 september, 2020 15:58  

Hur känns det att ha två heltidsjobb Peter?! GRYMT JOBB! 

Peter Hecktor och Micke gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
10 september, 2020 14:45  

Då var det torsdag igen och ytterligare en intressant transfervecka att summera! Här nedan kommer en lista på några stora övergångar som skett!

• Kai Havertz klar för Chelsea
  • Sandro Tonali klar för Milan
  • Dani Ceballos klar för Arsenal
  • James Rodriguez klar för Everton
  • Allan klar för Everton
  • Fabio Silva klar för Wolves
  • Yannick Carrasco klar för Atletico Madrid
  • Callum Wilson klar för Newcastle
  • Alexandar Kolarov klar för Inter

Detta och många fler övergångar är fixade. Har även uppdaterat tröjnumren i Premier League som drar igång till helgen!

Ladda ner filen gratis och placera den i:

PC: Mina dokument/Sports Interactive/Football Manager 2020/Editor Data
Mac: Bibliotek/Application/Sports Interactive/Football Manager 2020/Editor Data

OBS! I EDITOR DATA-MAPPEN SKA ENDAST FMSU OCH CONFIG-FILEN LIGGA FÖR ATT DET SKA FUNGERA.

http://www.mediafire.com/file/k7dl8gso2t4bcqu/FMSU.fmf/file

JS7, trashbag, Micke och 1 personer gillade
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin
10 september, 2020 15:07  

Detta är ju helt fantastiskt!!

Peter Hecktor och Micke gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
11 september, 2020 12:16  

Nu har jag gått igenom hela Serie A:s trupper. Ska snart ge mig på La Liga. Kom gärna med tips för att underlätta arbetet. Tack! 😀 

Micke och Daniel Nilsson gillade
SvaraCitera
cederdan
(@cederdan)
Ungdom
11 september, 2020 19:10  

jag som är så sjukt oteknisk lyckas inte att få in uppdateringen 🙁 kan någon förklra för mig hur jag ska gå till väga på ett sånt basic sätt att en 3åring klarar av de

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom
11 september, 2020 19:53  
Postad av: @cederdan

jag som är så sjukt oteknisk lyckas inte att få in uppdateringen 🙁 kan någon förklra för mig hur jag ska gå till väga på ett sånt basic sätt att en 3åring klarar av de

(Min dator är inställd på engelska så är lite osäker hur saker och ting heter på svenska)

Ladda ned denna fil -->> http://www.mediafire.com/file/k7dl8gso2t4bcqu/FMSU.fmf/file

När du laddat ned den så måste man hitta filen som du just laddade ned. Går du in i din file explorer (filutforskare) så ska filen finnas i nedladdade filer.

När du hittat en fil som heter FMSU så går du in igen på filutforskaren. Tryck först på din dator --> dokument --> sports interactive --> football manager 2020 --> editor data. När du är inne på editor data så klistrar du bara in FMSU filen där! 

Sen startar du FM (du måste starta en ny karriär) innan du ska välja liga (tror jag) så finns det boxar som du kan klicka i, där klickar du i boxen där det står FMSU. Sen borde allt fungera.

This post was modified 3 månader sedan by Armada

SvaraCitera
cederdan
(@cederdan)
Ungdom
11 september, 2020 20:56  

@armada verkligen jättetack lyckades lösa de efter din förklaring

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom
12 september, 2020 11:45  

@cederdan

Lugnt! 

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
17 september, 2020 20:05  

Nybliven pappa för andra gången, skrikande barn och inköp utav bil gör att dagens FMSU dragit ut lite på tiden. MEN, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Här kommer några utav de stora övergångarna som skett under veckan:

• Alessandro Florenzi klar för PSG
  • Michy Batshuayi klar för Crystal Palace
  • Ante Rebic klar för Milan
  • Branislav Ivanovic klar för West Bromwich
  • Jesper Karlsson klar för AZ
  • Sebastian Andersson klar för Köln

Många fler övergångar är såklart fixade under veckan som gått. Spelare som skrivit på kontrakt likaså!

OBS! I EDITOR DATA-MAPPEN SKA ENDAST FMSU OCH CONFIG-FILEN LIGGA FÖR ATT DET SKA FUNGERA.

http://www.mediafire.com/file/rajy32ypvnlwra5/FMSU.fmf/file

Daniel Nilsson, Denki, paddmanen och 2 personer gillade
SvaraCitera
paddmanen
(@paddmanen)
Ungdom
18 september, 2020 12:40  

Grattis till tillskottet! 

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Ungdom
22 september, 2020 10:43  

Stort grattis Peter!!

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
24 september, 2020 06:36  

Då var det torsdag igen och WOW vilken transfervecka som passerat. Storklubbarna börjar spetsa till sina trupper och vi börjar närma oss deadline day vilket märks tydligt. Här kommer några utav de stora övergångar som skett senaste veckan:

• Gareth Bale klar för Tottenham
  • Luis Suarez klar för Atletico Madrid
  • Thiago klar för Liverpool
  • Gonzalo Higuain klar för Inter Miami
  • Arturo Vidal klar för Inter
  • Sergio Reguilón klar för Tottenham
  • Diego Jota klar för Liverpool
  • Nelson Semedo klar för Wolverhampton
  • Davide Zappacosta klar för Genoa
  • Andrea Pinamonti klar för Inter

Många fler övergångar är såklart fixade, detsamma gäller spelare som kritat på nya kontrakt.

http://www.mediafire.com/file/h7fxasasg7yc4lx/FMSU.fmf/file

Daniel Nilsson och Micke gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
1 oktober, 2020 08:51  

Vi närmar oss deadline day med stormsteg och övergångarna fortsätter att strömma in. Här kommer en summering utav några större namn som bytt klubb senaste veckan:

• Ruben Dias klar för Manchester City
  • Diego Godin klar för Cagliari
  • Nicolas Otamendi klar för Benfica
  • Ross Barkley klar för Aston Villa
  • Édouard Mendy klar för Chelsea
  • Lucas Paqueta klar för Lyon
  • Antonio Candreva klar för Sampdoria

Massa andra övergångar är också gjorda såklart. Sammanlagt i FMSU är det nu 37 700(!) ändringar.

http://www.mediafire.com/file/vgxkuimm7bytvbo/FMSU.fmf/file

SvaraCitera
Boudewijn
(@boudewijn)
Ungdom
2 oktober, 2020 21:11  
Postad av: @phogge

@ragnar

Jag köper ditt resonemang till 100%. 

Jag upplever dock inte att spelarna säljs för några överdrivna summor i början, aldrig första säsongen. Men andra/tredje säsongen då har typ alla Allsvenskan lag över 50 miljoner i budget och då handlas det fritt fram. 
Spelar andra säsongen nu i Allsvenskan och Falkenberg handlar spelare för 20 miljoner, inte realistiskt någonstans, men tror inte det har och göra med att spelarna är för bra. 

Men kollar man överlag så tycker jag att en del spelare ligger för högt på spelet. Jag kan komma med lite förslag när jag har tid att kolla igenom. 

Men enligt Pelle Antonsson på Twitter så kommer alla spelare i svensk fotboll att höjas för att Sverige har avancerat och närmat sig Danska ligan (På grund av att Malmö gick till slutspel i EL). 

Hade man över 120 tidigare så var man en av seriens bästa spelare. Nu finns det nästan några sådana spelare i varje lag, så Allsvenska spelarna har absolut höjts den senaste tiden. 

Om ni går in och följer Pelle Antonsson på twitter så kan ni se listor han lägger upp där han skriver hur mycket spelarna kommer att få till nästa uppdatering av det officiella spelet. Där är det fritt fram och tycka till vad spelarna ska ha osv. 
Där kommer de med förslag att Vecchia ska ha 120 och J Karlsson 126 till nästa uppdatering, men där har de då också sänkt en del spelare. 

Nu nämnde jag bara de spelarna som jag tycker låg väldigt fel, finns många små saker jag hade velat ändra på. Men att Ogbu har 80 i CA (inte ens klasspelare i div 1 med den CA:an) var väldigt fel tyckte jag osv. 

Har inte besökt denna sida på evigheter, skaplig ansiktslyftning 🙂

Jag har också sett Pelles Twitterkonto. Superbra att man kan hjälpa till där och komma med förslag. Det kommer ju med i spelet sen som släpps i höst om han/de nappar!! Verkar finnas många kunniga och hängivna spelare här inne, så det känns ju dumt att inte använda sig av tipsen jag läst om här.

Kommer själv kolla igenom hans tweets lite mer noggrant och komma med tips och förslag. Har tom förstått det som att man kan få hjälpa till med något lag om man visar sig kunnig och driven.

Micke gillade
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin
2 oktober, 2020 22:26  
Postad av: @boudewijn

Har inte besökt denna sida på evigheter, skaplig ansiktslyftning 🙂

Jag har också sett Pelles Twitterkonto. Superbra att man kan hjälpa till där och komma med förslag. Det kommer ju med i spelet sen som släpps i höst om han/de nappar!! Verkar finnas många kunniga och hängivna spelare här inne, så det känns ju dumt att inte använda sig av tipsen jag läst om här.

Kommer själv kolla igenom hans tweets lite mer noggrant och komma med tips och förslag. Har tom förstått det som att man kan få hjälpa till med något lag om man visar sig kunnig och driven.

Av någon anledning är jag blockerad från hans Twitter så ni som följer honom får gärna säga till honom att "unblocka" mig så jag kan hjälpa till med ovanstående! 😆 

SvaraCitera
Boudewijn
(@boudewijn)
Ungdom
3 oktober, 2020 22:12  

@daniel-nilsson, blockad? Spännande....

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin
4 oktober, 2020 10:24  
Postad av: @boudewijn

@daniel-nilsson, blockad? Spännande....

Faktiskt, no idea vad som hänt..

SvaraCitera
Benito
(@benito)
Ungdom
5 oktober, 2020 21:46  

Finns det något sätt att börja spelet sommaren 2020, med stängt övergångsfönster fram tills dess. Så man börjar säsongen 20/21 med stängt fönster. 

tack för bra jobb!!

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin
6 oktober, 2020 10:53  

@benito När du startar en ny save och ska välja vilka ligor du ska ladda, så finns det en ruta man kan kryssa i. På engelska heter den "Disable First Window Transfer Activity", har ej spelet igång just nu så kommer ej ihåg exakt hur den svenska översättningen lyder. HÄR finns en bra guide, se underrubriken "advanced options". 

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
Benito
(@benito)
Ungdom
6 oktober, 2020 11:05  

@micke yes det vet jag att man kan göra. menar mer typ som detta nedan: du kan bara välja starter under 2018, eller 2019 nu då påfm20 för england/spanien italien etc. men nu har man en databas där "verkligheten" är 2020. man skulle då vilja börja spelet i augusti 2020. men kanske inte går, får invänta fm21. det närmaste man kan komma är väl att man startar spelet i sverige i mars 2020 och köra stängt övergånsfönster så man får starta säsongen 20/21 med denna databas:)

SvaraCitera
Sida 5 / 7