Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] FMSU (FMSweden Update)  

Sida 2 / 5
  RSS

friggan
(@friggan)
Ungdom
12 augusti, 2020 10:04  

@nenearon

Gå in i editorn och kolla själv. Tar max 75 sekunder 🙂 

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
12 augusti, 2020 11:03  
Postad av: @nenearon

Tusen tack för jobbet du lägger ner!!

en liten fråga finns det någon lista på vilka som är free transfers? Tänkte dom lite större namnen😁👍🏼

Gå in och sök på spelare som är kontraktslösa och har ett högt rykte så finner du dom alla! 😀 

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
12 augusti, 2020 11:04  
Postad av: @finnfan1

Fantasiskt jobb ni gör med FMSU. Vill dock uppmärksamma att Carlos Garcia saknas i IK Brages trupp

Tack! Jag löser det tills imorgon. 👍 

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin
12 augusti, 2020 12:03  

Edi Sylisufaj har valt att spela för Kosovo. Även lagkamraten Lorik Ademi funderar på detsamma, men inget officiellt beslut där ännu.

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
13 augusti, 2020 10:45  

Dags för en ny FMSweden Update!

• Felix Beijmo klar för Malmö FF
  • Pierre-Emile Højbjerg klar för Spurs
  • Pontus Dahlberg klar för BK Häcken
  • Dani Parejo klar för Villarreal
  • Francis Coquelin klar för Villarreal
  • Jonathan David klar för Lille

Dessa och MASSA andra övergångar är också klara!

Alla kontrakt är också uppdaterade samt rätt manager i rätt lag.

Ladda ner filen gratis och placera den i:

PC: Mina dokument/Sports Interactive/Football Manager 2020/Editor Data
Mac: Bibliotek/Application/Sports Interactive/Football Manager 2020/Editor Data

http://www.mediafire.com/file/grov6bhc2vf8qk8/FMSU.fmf/file

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Ungdom
14 augusti, 2020 19:34  

Toppen, som vanligt!

SvaraCitera
Mr.Mittcirkel
(@mr-mittcirkel)
Ungdom
15 augusti, 2020 10:22  

Ska jag bara lägga den nedladdade filen i:Mac: Bibliotek/Application/Sports Interactive/Football Manager 2020/Editor data? Är det allt? Eller ska den packas upp och isåfall hur gör man på mac?

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin
16 augusti, 2020 10:35  

@mr-mittcirkel Du behöver ej packa upp den utan det räcker med att placera den i rätt mapp som du beskrev ovan.

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
Tegel
(@tegel)
Ungdom
16 augusti, 2020 20:58  

grymt med uppdatering varje torsdag litet tips är att Mkhitaryan tillhör Roma nu. 

SvaraCitera
HyperMHR
(@hypermhr)
Ungdom
16 augusti, 2020 21:58  

Tjena

Har laddat ner filen och placerat den där jag alltid placerat den och det har alltid funkat men dom senaste uppdateringarna så funkar det inte för mig och vet inte vad problemet är. Har testat avinstallera och ta bort allt med fm på datorn men får det inte att funka längre? Nån som vet vad det kan vara? Är på en macbook

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
17 augusti, 2020 08:48  

@hypermhr Gissar att du lagt den i fel mapp. Mac har dolda mappar ibland, googla så brukar det hjälpa 🙂

HyperMHR gillade
SvaraCitera
HowayTheLads
(@howaythelads)
Ungdom
17 augusti, 2020 21:55  

Bara en tanke, att man kanske borde fundera på att höja en del spelare i Degerfors ett snäpp. Dahlström som kommit upp från Div 1 och gjort det riktigt bra, samma med Lindell och Lindahl som knappt håller superettan klass med sina stats.  Jeffrey Gal är förövrigt den bästa målvakten i serien för tillfället. Säkert flera man borde höja men inte som jag har lika bra koll på 🙂 

SvaraCitera
Phogge
(@phogge)
Ungdom
19 augusti, 2020 09:19  

Grymt som vanligt!

Lite förslag på CA förändringar:
Moses Ogbu
Har just nu 80 (?) och borde väl höjas till minst 100 i all fall, jag tycker ännu högre. 

Stefano Veccchia 
En av Allsvenskans bästa spelare den här säsongen, borde ligga mellan 115-120 tycker jag. Speciellt när man ser många (den här säsongen) rätt mediokra spelare som ligger över 120. 

David Löfquist 
Ligger runt 90 i CA, men har varit en av Mjällbys bästa spelare i år, om inte den bästa. 
Borde ha över 100. 

Edi Sylisufaj 
Har imponerat i FFF, borde också ligga runt 100 tycker jag. 

Axel Björnström 
Har just nu 97 i CA, vilket känns väldigt lågt. Har visat att han är en av seriens bästa vänsterbackar. För att jämföra så har Elliot Käck t ex 122 i CA. Så stor skillnad ska det inte vara. 

Lenoard Zuta
Också en vänsterback som imponerat, har just nu 105 och borde nog ligga runt 110 i alla fall. Zuta som har petat Adam Andersson (122 i CA) till bänken borde ligga jämnare med honom. 

Jesper Karlsson
Ligger redan rätt högt, men kan höjas en nivå till tycker jag. Borde ligga mellan 122-125, var grym hela hösten och nu grym i den här första halvan av säsongen.

Förstår att du inte lagt grunden för CA på de här spelarna. Men tänkte det kanske vore enklare om man fick tipsen så här istället för att man själva ska in och kolla igenom alla lagen 🙂 

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
19 augusti, 2020 19:37  
Postad av: @tegel

grymt med uppdatering varje torsdag litet tips är att Mkhitaryan tillhör Roma nu. 

Är du säker? https://www.transfermarkt.com/henrikh-mkhitaryan/profil/spieler/55735

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
19 augusti, 2020 20:06  
Postad av: @howaythelads

Bara en tanke, att man kanske borde fundera på att höja en del spelare i Degerfors ett snäpp. Dahlström som kommit upp från Div 1 och gjort det riktigt bra, samma med Lindell och Lindahl som knappt håller superettan klass med sina stats.  Jeffrey Gal är förövrigt den bästa målvakten i serien för tillfället. Säkert flera man borde höja men inte som jag har lika bra koll på 🙂 

Bra där, fixat detta nu! 🙂

HowayTheLads gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
19 augusti, 2020 20:07  
Postad av: @phogge

Grymt som vanligt!

Lite förslag på CA förändringar:
Moses Ogbu
Har just nu 80 (?) och borde väl höjas till minst 100 i all fall, jag tycker ännu högre. 

Stefano Veccchia 
En av Allsvenskans bästa spelare den här säsongen, borde ligga mellan 115-120 tycker jag. Speciellt när man ser många (den här säsongen) rätt mediokra spelare som ligger över 120. 

David Löfquist 
Ligger runt 90 i CA, men har varit en av Mjällbys bästa spelare i år, om inte den bästa. 
Borde ha över 100. 

Edi Sylisufaj 
Har imponerat i FFF, borde också ligga runt 100 tycker jag. 

Axel Björnström 
Har just nu 97 i CA, vilket känns väldigt lågt. Har visat att han är en av seriens bästa vänsterbackar. För att jämföra så har Elliot Käck t ex 122 i CA. Så stor skillnad ska det inte vara. 

Lenoard Zuta
Också en vänsterback som imponerat, har just nu 105 och borde nog ligga runt 110 i alla fall. Zuta som har petat Adam Andersson (122 i CA) till bänken borde ligga jämnare med honom. 

Jesper Karlsson
Ligger redan rätt högt, men kan höjas en nivå till tycker jag. Borde ligga mellan 122-125, var grym hela hösten och nu grym i den här första halvan av säsongen.

Förstår att du inte lagt grunden för CA på de här spelarna. Men tänkte det kanske vore enklare om man fick tipsen så här istället för att man själva ska in och kolla igenom alla lagen 🙂 

Grymma tips, håller med om allt! Har fixar till det nu 🙂

SvaraCitera
Daniel Olsson
(@fidodk)
Ungdom
19 augusti, 2020 20:09  

@phogge
Grymt !

Med vänlig hälsning/
Daniel

SvaraCitera
Ragnar
(@ragnar)
Ungdom
19 augusti, 2020 20:31  

Kör du CA-ändringar uppåt är det nog smart att köra CA-ändringar nedåt också. På spelare som CA-ökningarna konkurrerat ut. Annars så blir det ännu fler mångmiljon-försäljningar från Allsvenskan.

VI HAR ALLTID DRÖMT OM ATT SPELA I BLÅRANDIGT - SPELA SOM I VÅRA DRÖMMAR!

trashbag gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
19 augusti, 2020 20:52  
Postad av: @ragnar

Kör du CA-ändringar uppåt är det nog smart att köra CA-ändringar nedåt också. På spelare som CA-ökningarna konkurrerat ut. Annars så blir det ännu fler mångmiljon-försäljningar från Allsvenskan.

Absolut! Kom med förslag så löser jag det.

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Ungdom Admin
19 augusti, 2020 20:59  
Postad av: @peter-hecktor
Postad av: @ragnar

Absolut! Kom med förslag så löser jag det.

Som exempel som Phogge skrev "Lenoard Zuta
Också en vänsterback som imponerat, har just nu 105 och borde nog ligga runt 110 i alla fall. Zuta som har petat Adam Andersson (122 i CA) till bänken borde ligga jämnare med honom. "

Där är det ju klockrent att höja Zuta några snäpp samtidigt som man sänker Adam några snäpp och inte enbart höjer Zuta. Vet att du lägger ner ett sjujäkla jobb men tumregeln jag haft när jag pillat själv mycket är att alltid försöka sänka lika många "CA-poäng" som jag höjt. Så höjer du t.ex. en högerback i GAIS så sänker du också en konkurrerande högerback i GAIS. Sen kanske det inte går på ett ut alltid då den högerbacken som inte spelat kanske varit skadad och inte blivit försämrad egentligen. Men att ta med tankesättet i bakhuvudet när någon föreslår en höjning att jämföra speltid i den aktuella truppen på just den aktuella positionen för att balansera ut det. Det medför ju mer jobb men det är också nödvändigt för att inte få databasen i obalans. Undantag finns givetvis alltid om ett lag rankas som bottenlag i spelet men gör en sensationssäsong i verkligheten. Men överlag höja en spelare = sänka en spelare. Konkreta exempel på spelare kan jag ej ge då jag har dålig koll på svensk fotboll utöver VSK men som sagt, jämför med egna truppen och aktuell position och speltid i verkliga livet.

SvaraCitera
Sida 2 / 5