Meny Stäng

Den stora EM-tråden...

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag tror du vinner EM? Poll is created on maj 30, 2021

Poll results: Vilket lag tror du vinner EM?
Voter(s): 14
Poll is created on maj 30, 2021
Italien  -  votes: 3 / 21.4%
3
21.4%
Belgien  -  votes: 2 / 14.3%
2
14.3%
Nederländerna  -  votes: 1 / 7.1%
1
7.1%
England  -  votes: 0 / 0%
0
0%
Kroatien  -  votes: 0 / 0%
0
0%
Spanien  -  votes: 0 / 0%
0
0%
Sverige  -  votes: 1 / 7.1%
1
7.1%
Portugal  -  votes: 2 / 14.3%
2
14.3%
Frankrike  -  votes: 5 / 35.7%
5
35.7%
Tyskland  -  votes: 0 / 0%
0
0%
Danmark  -  votes: 0 / 0%
0
0%
Annat lag (skriv i tråden)  -  votes: 0 / 0%
0
0%

[Klistrad] Den stora EM-tråden!

Micke
(@micke)
Talang Admin
Topic starter  

Äntligen närmar vi oss det sextonde Europamästerskapet i fotboll! Det är nu knappt två veckor kvar till premiären fredagen den 11 juni 21:00 då Italien tar emot Turkiet på Olympiastadion i Rom. Därefter följer ytterligare 50 matcher inklusive finalen på Wembley i London söndagen den 11 juli 21:00.

Tanken med denna tråd är att diskutera högt och lågt om allt som har med EM att göra. Vilka vinner? Vilka skräller? Vilka floppar? Hur går det för Sverige och hur borde Janne formera laget? Vem vinner skytteligan? Vem får sitt stora genombrott? Etc. etc. Ordet är fritt!

Nedan följer lottningen där lag markerade med asterisk (*) har hemmaplansfördel. 

Grupp A:
Italien*
Turkiet
Wales
Schweiz

Grupp B:
Danmark*
Ryssland*
Finland
Belgien

Grupp C:
Nederländerna*
Ukraina
Österrike
Nordmakedonien

Grupp D:
England*
Skottland*
Kroatien
Tjeckien

Grupp E:
Spanien*
Sverige
Polen
Slovakien

Grupp F:
Ungern*
Tyskland*
Portugal
Frankrike

För fullständigt spelschema: tryck HÄR. (UEFA)
För info om format etc.: tryck HÄR. (UEFA)

Om du saknar något i huvudinlägget så är det bara att säga till 🙂

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

Citera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Jag tror fan inte det går att rucka på Frankrike asså. De känns så mästerliga överallt.

SvaraCitera
Lange95
(@lange95)
Ungdom

Håller med Daniel om att Frankrike har överlägset bäst trupp. Men tror att Italien är underskattade i sommar. Pratas väldigt lite om dem inför EM. Centrallinjen känns ändå stabil, vass målvakt, mittbackar som fortfarande kan hålla en hög nivå, Jorginho och Barella i form, Verratti som har viktig rutin och en Immobile som kan göra målen som krävs. 

Ser också ut som att man är lottade på "rätt" sida av trädet och kan få en fin väg fram till semifinal.

Micke gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Jag har sagt det i några år nu. Italien vinner EM 2020 (2021) eller VM 2022. 

Givetvis har Frankrike otroligt hett lag, men kan de vara mätta? Jag vet inte. Frankrike eller Italien känns på förhand bäst. 

Hoppas givetvis otroligt mycket på Sverige. Jag vill verkligen verkligen tro att de är bättre än både Slovakien och Polen, och när fyra grupptreor även går vidare så vore det ett riktigt nederlag om Sverige åtminstone inte går till åttondel. Jag gissar på kvarten! 

Micke gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Jag slängde ihop en snabb undersökning om vilka ni vill se på respektive position under EM. Klicka på länken och rösta. Så ser vi forumets sammanlagda startelva!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScrIa29bg9g2l8wcg5ppNZIuNN_ury4pWZO8-kLmKKUE-HavA/viewform

raca14 och Micke gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

16 stycken svar! Snyggt! Vi fortsätter fram till EM-premiären så får vi se hur laget formeras!

SvaraCitera
wennstrom
(@wennstrom)
Ungdom

Har en känsla på Belgien iår. Beror såklart på huruvida kdb hinner bli frisk eller inte men spelar han ska det bli väldigt kul att se vad han kan uträtta tillsammans med Lukaku. 

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Talang Admin
Topic starter  

@friggan Roligt initiativ! Föredrar lite olika spelare beroende på match men utgick från premiären i mina svar. Sedan skiljer det sig inte avsevärt åt, men tror Janne kommer rotera en del på de offensiva platserna i gruppspelet.

friggan gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Dagen är kommen och det är dags för mig att presentera FM-Swedens medlemselva! Totalt fick vi 21 svar och här är elvan:

Alexander Isak (95%) - Marcus Berg (57%)

Emil Forsberg (95%) - Albin Ekdal (86%) - Kristoffer Olsson (86%) - Victor Claesson (52%)

Ludwig Augustinsson (95%) - Victor Lindelöf (100%) - Marcus Danielsson (43%) - Mikael Lustig (86%)

Robin Olsen (95%)

Närmast elvan var: Filip Helander (38%) och Dejan Kulusevski (högerytter, 43%).

Micke gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU

Ironiskt att Janne startar Seb idag då 😉

Micke gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

@peter-hecktor 

Ja han lyssnar inte på majoriteten! 

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Talang Admin
Topic starter  

Klockan 16:30 i dag snackar jag och @fmonside ner gruppspelet på www.twitch.tv/fmonside Vi listar gruppspelets flopp, flipp, guldfavoriter, Sveriges insats och mycket annat. Dessutom tippar vi alla åttondelsfinaler. Mycket nöje!

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Talang Admin
Topic starter  
Postad av: @micke

Klockan 16:30 i dag snackar jag och @fmonside ner gruppspelet på www.twitch.tv/fmonside Vi listar gruppspelets flopp, flipp, guldfavoriter, Sveriges insats och mycket annat. Dessutom tippar vi alla åttondelsfinaler. Mycket nöje!

Samma tid och samma kanal i dag 🙂

SvaraCitera